Många tankar.. och ännu vildkatts framsteg...

En sommar vi inte kan klaga på hitintills 😄 Oftast behagligt att sitta ute, särskilt om kvällen... Himlen vid solnegången är vacker...
 
Idag lyssnade jag på en ljudbok som handlade om en chef inom polisen som haft cancer, där skrev författaren att hade man haft cancer så kunde både hungerkänslor och smaken förändras... Googlade och det stämde, jag fick äntligen svar på mina tankar, Idag smakar allt hemskt om det är kryddat, allt det jag tidigare tyckte om att äta, idag kräks jag om jag äter det 😫 Idag trycker jag i mig smooties med bär, havregrynsgröt med äppelmos, youghurt med sylt och havregryn, igår åt jag faktiskt en pytteportion av mos och fisk med dillsås. Vi provade färska hamburgare idag, tvärstopp... två tuggor och sedan nej om jag inte ville spy av smaken 🤢
 
Minns hur jag och kära maken grillade/ rökte fisk och korv var dag och åt våra middagar ute och vi började i slutet av mars och höll på hela sommaren och det blev så gott.... Det var innan 2018 och cancerdiagnosen.
 
Idag när kära maken var och handlade så kom vildkatten och åt... Förstod att kära maken skulle hinna hem innan katten ätit färdigt, mycket riktigt hörde jag snart mullret från bilen.. Stod i köksfönstret och skulle registrera hur katten reagerade, han fortsatte äta, kikade i andra fönstret och kära maken satt kvar i bilen då han sett vildkatten... Efter 5 min öppnade han försiktigt bildörren, katten fortsatte äta, han öppnade passagerardörren för att ta ut matkassarna, katten kikade upp och fortsatte äta... avståndet var 10 -15 meter från bil till trädäck.. Kära maken gick över den grusade grusgången som knastrar in i huset och katten var kvar 💗
Båda jublade, då vi inte trodde katten skulle ha så stort förtroende redan 😄
 
Nu har vi även flyttat in mat och vatten i ladan, när vi ser att han äter där så slutar vi att mata honom på trädäcket... Då kan vi även avmaska honom och han har en trygg och bra viloplats att tillbringa på då höstregnen och snöstormar kommer...
 
Härlig kväll, vi satt ute till 20:00, sedan kommer myggen 😊 Bosse leker med sin älskade boll..
 
Kvällens vackra himmel 😊
 
Kvällskymmning två dagar sedan 😊
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh, det är så spännande att höra hur det går med lilla luffarkatten och det känns nästan som om ni snart har en vaktmästare på musbeståndet😊 Det märks att ni har god hand med djuren.

Svar: Det går sakta framåt, men tror vi har årstiden emot oss, vår förra vildkatt såg vi för första gången efter jul och det var - 24 grader... Vi insåg senare att den livnärt sig på hästens kraftfoder för vi undrade över de stora hålen i kraftfodret och när det blev så kallt tog vi in hästens kraftfoder då det blandades med vatten för att inte frysa, då blev den lilla vildkatten tvungen att ta sig ut för att skaffa föda och vi såg den för första gången, senare har vi räknat ut att han troligtvis varit hos oss från oktober, troligen påkörd och läkte ihop under ladan, vår katt gammelGustav fick märkliga skador vi fick åka till veterinären för... Vår gammelgustav försökte mota bort honom och vildkatten Sotis slogs för sitt liv...Gissar att i höst och vinter så kommer vildkatten att "behöva" våra omsorger mer och då kommer tilliten lättare..., Har skrivit bloggar om min älskade Sotis du kan läsa här om du vill...https://kort.webblogg.se/2010/january/min-lilla-vildkatt-3.html#comment Först trodde vi det var en honkatt pga av storleken och den stora magen när han fick tillit till oss såg vi att det var en kastrerad hankatt... Den stora magen berodde nog enbart på svält... Kan vi rädda en vildkatt till så gör vi det mer än gärna ❤
Kort

2021-07-11 @ 17:51:03
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Lika spännande varje dag att läsa om er kattresa, den tycks då bli modigare och modigare. Men så är min fulla övertygelse att djur känner om de är välkomna eller inte. Kan förstå någonstans att cancer påverkar smaken. Är du friskförklarad från den?

Svar: Tänker att jag blir tjatig här på bloggen med alla kattinlägg 😉 men har allt kvar på bloggen om när vi fick våra förra vildkatt vintern 2009/2010... Jag är frisk från min cancer, men det stod att har man tur så kan smaken komma tillbaka....
Kort

2021-07-12 @ 07:46:26
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0