I förra veckan...

... sa jag till kära maken när vi satt ute, har du märkt hur mycket mer fjärilar vi har? Det tyckte han också...
I sorgens och saknadens stund så fastnar jag i allt som kan trösta.... jag reagerade direkt på denna bilden på FB idag, det man vill tro på tröstar, så från igår fick vi ytterligare en fjäril på gården 💗 Många kanske tycker det är flum, men flum behövs ibland, men när jag nu är ledsen lyfter detta mig 💗 Med alla våra älskade djur som hästar, hundar, katter, får, marsvin, kaniner och höns som vi misst, så är det inte undra på att vi har massor av fjärilar 💗
 
Men jag är inte ensam om att tro på en massa flum som dagligen leveras på nätet, många tror på vad tidningarna Afonbladet och Expressen leverar som nyheter och svt 1 och tv 2 som larmar  dagligen om miljökatastrofer. Den pålagda skatten vi fick för att föda dagens poilitikers nyhetsmedia och ett ensidigt flöde.. Man dödar inte den hand som föder en tycks journalisterna idag gå efter...Själv är jag oerhört kritisk....Ett inlägg kommer senare när orken kommer ifatt...
Då jag är van med kritiska granskade, djupgrävandemedia från riktigt granskande journalister från barndomen, ungdomen och senare som vuxen är jag orolig över utvecklingen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0