Vi räknar dagarna och fotar....

Vildkatten hos oss för femte dagen i följd ❤, vi ställer ut mat och vatten var dag, idag när han satt och åt började Bosse skälla från trappan, var väl en stackars cyklist som passerade vår gård... Katten brydde sig inte 😊 Katten har lärt sig rutinerna på gården, gissar den varit här längre än vi vetat om ...Skatorna äter upp hälften av kattmaten jag ställer ut men det ger mig lite motion att skrämma bort dem en gång i kvarten och så äter de upp hälften av våra ägg, fräckare och klokare fåglar än skator finns nog inte 😞 Vi har hopp ändå om en ny vuxen katt 👍 trevar oss fram i förtroende hos vildkatten... 
 
Katten har vår ladugård alltid att gå in i och sova mjukt på hö och slippa regn och blåst, vi har katthål så de kommer in, en av de saker jag hoppas mest på är att katten kommer att trivas hos oss, men mest av allt vill jag att den ska få vårt förtroende och sova i min säng ❤
 
 
Tar bilder var dag då den kommer till oss 💗 men lägger återigen ut denna på en mätt och belåten katt 💗 Läs förra inlägget då vi först upptäckte den... 

Kommentarer
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Så fint att den kommit dit, vad säger man när en lämnar oss kommer tre nya åter. Kanske denna är en av era tre? <3

Svar: Jag hoppas du har rätt ❤ vi kämpar på så sakteliga.....
Kort

2021-06-29 @ 07:51:05
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Gunnel

Ska bli spännande att har hur det går med katten.

Svar: Vi diskuterar hela tiden hur vi ska göra, den har vant sig vid våra röster och hundens skall ❤ Är det en riktig vildkatt har vi ett riktigt långt arbete framför oss för att vinna kattens tillit, med mat och vatten är vi 50% på väg... Katten här för 6:e dagen, tror att höst och vintern hjälper oss mer....
Kort

2021-06-29 @ 09:41:56
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0