Blev så glad igår 😁....

Blev så glad....

Igår hade vi två besök, först dotter med pojkvän som behövde ägg... Äntligen! vi var begravda med ägg, köksbordet fullt och kylskåpet fullt med äggkartonger. Allt var bra med dem de jobbar växelvis hemma och på jobbet...

 

 Efter någon timme började Bosse skälla, tittade ut på gården såg min fd elev 21 år gammal med ny traktor med plog och vinge stod på gården..Han har åtagit sig plogningen mellan två tätorter som går förbi hos oss, vi har aldrig haft en så fint plogad väg här tidigare, han ansökte om samma uppdrag nästa vinter och jag bad honom ta mig som referens... Bra plogare som gör 24 timmars skift är GULD värda ...

 

 Han berättade att efter sista snöfallet så såg han hur vår postlåda vreds pga snön från vingen bak, kul han tänker på sin lärare och inte vill göra fel 😊 Vi berättade att den sitter tämligen löst då den blev påkörd för flera år sedan, ett provisorium som hänger på stolpen.. Vi köpte ny postlåda men hängde inte ut den då vi skrev dit vårt riktiga efternamn som inte är så vanligt, så den gamla fick vara kvar anonymt...

 

Vi satt i grillkåtan och pratade i över en timme... Så härligt med dessa UNDERBARA elever man fått en relation till och som dyker upp med jämna mellanrum... När jag var sjukskriven pga utmattningssyndromet hälsade de på mig en gång i veckan... Något har jag gjort rätt i alla fall när jag finns kvar i deras minnen...

 

Lägger en vårbild då jag längtar efter vår nu...

 

 Midsommarblomster i hästhagen.. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0