En Ă„ngestfull dag 😱

Idag var min man till Strömsholm med Inez, Vi kĂ€nde knölar pĂ„ halsen igĂ„r, dĂ„ Ă€dsta barnbarnet frĂ„gade om inez fĂ„tt dubbelhaka? De konstaterade idag att hon har lymfkörtelcancer, dĂ„ bara en fĂ„r besöka djursjukhuset, men vi hade bĂ„da bestĂ€mt att har hon cancer, sĂ„ avslutar vi hennes dagar 😱 Men veterinĂ€ren tyckte hon var sĂ„ pass bra och blodproverna var bra, Ă€ven njurar och lever sĂ„ att vi kunde ge henne nĂ„gra mĂ„nader till, hon ska Ă€ta kortison som dĂ€mpar tillvĂ€xten och som kanske krymper bölderna...
PĂ„ hemgĂ„ngsrĂ„den vi fick stod det prognos pĂ„ 1-3 mĂ„naders överlevnad.. Vi kommer att hĂ„lla stenkoll för lida ska hon inte göra.. I morse nĂ€r de Ă„kte visste jag inte om det var sista gĂ„ngen jag sĂ„g henne 😭 Kan bara sĂ€ga att det var en förfĂ€rlig dag innan jag visste att hon kunde komma hem igen.. Lyckan nĂ€r kĂ€ra maken svĂ€ngde in pĂ„ gĂ„rden och jag sĂ„g tvĂ„ öron sticka upp i bakluckan ❀ Hon fyller 11 Ă„r i april...
 
VeterinĂ€ren berĂ€ttade att hon Ă€ven haft en hund med cancer som överlevde i ett och ett halvt Ă„r, men jag gissar Inez har Ă„ldern emot sig, vi tar tacksamt var dag, var vecka, var mĂ„nad vi fĂ„r med henne som en gĂ„va ❀ KĂ€ra maken berĂ€ttade att nĂ€r de vĂ€gde henne satte hon sig lugnt pĂ„ vĂ„gen, hon vĂ€ger 30,4 kg.. NĂ€r de tog prover satt hon lugnt och sa inte ett knyst, hon Ă€r makalöst lugn... Tjejerna som tog proverna och rakade henne gillade henne skarpt och var imponerade av hennes lugn .. Hon hade magrat ut lite över ryggen tyckte veterinĂ€ren, vi skulle ge henne mer och mer mat, nĂ€r hon Ă€ndĂ„ magrar ur Ă€r det dags 😱... 
 
VĂ„r fina Inez...
 
HÀr syns rakningen dÀr de provtog en böld... Husse hÀmtar posten och hundarna har full koll...

Kommentarer
Postat av: Elenor

KĂ€ra nĂ„n😭 Det Ă€r vid dessa tillfĂ€llen som marken under en gungar ordentligt och dagarna blir rĂ€knade. Jag lider med er och hoppas pĂ„ det bĂ€sta, ibland sker ju smĂ„ under. Hon Ă€r sĂ„ vacker eran Inez🧡

Svar: Det Ă€r Ă€ven vid sĂ„dana hĂ€r tillfĂ€llen som jag inser att utmattningssyndromet kommer att prĂ€gla resten av mitt liv, stressen och oron gjorde att jag blev yr och bet ihop kĂ€karna sĂ„ hĂ„rt att jag fick ont i huvudet.. Men Bosse behövde sin promenad sĂ„ jag tog en gĂ„ngstaven för yrseln sĂ„ jag höll mig pĂ„ benen i snön i skogen. NĂ€r Inez och kĂ€ra maken kom hem slĂ€ppte det.. Jag Ă€r tacksam för var dag vi fĂ„r, nu Ă€r vi lite förberedda men man kan aldrig förbereda sig.. Men nu gĂ€ller det bara henne och hennes vĂ€lmĂ„ende 🧡 Tack för din omtanke och fina ord om Inez 🧡
Kort

2021-03-15 @ 19:57:44
Postat av: Gunnel

Jag kÀnner sÄ vÀl igen oron frÄn nÀr bÄde Milou och Santos blev gamla och sjuka. Men lida ska de absolut inte behöva göra. Hur svÄrt det Àn Àr att mista dem sÄ gör man ju dem en stor tjÀnst. Hoppas ni fÄr ha kvar Inez Ànnu lite till. Kram

Svar: Tack Gunnel 🧡 VĂ„ra djur börjar ju bli gamla och dĂ„ kommer olika sjukdomar som hos mĂ€nniskor...Ja vi hoppas att hon fĂ„r uppleva en sista sommar...
Kort

2021-03-16 @ 08:59:44
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Annie - Stora SmĂ„ Äventyr

Åh, vad trĂ„kigt att lĂ€sa om! Även om det Ă€r jobbigt sĂ„ Ă€r det vĂ€ldigt fint att ni Ă€r sĂ„ uppmĂ€rksamma pĂ„ att hon ska slippa lida! Kram pĂ„ er!

Svar: Ja! att bara veta att dagarna Àr rÀknade för vÄr fina Inez Àr sÄ grymt, att inte veta tiden... Man kan aldrig landa i att förlora en familjemedlem som betytt sÄ mycket....Vart veterinÀrbesök kan vara det sista, vi Àr instÀllda pÄ det tror vi, men det Àr man aldrig... Kram
Kort

2021-03-20 @ 19:11:31
URL: http://biglittleadventures.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0