Tack gode Gud....

Vi hade besök av båda barnen idag, Bosse blev överlycklig 💗 Idag har han vaknat upp från den "platta" pannkakan som låg på golvet igår totalt håglös... Vi ser hopp ändå.. Vi försöker förströ honom och ge honom annat att tänka på 😔 idag lyckades vi, och hans vaktinstinker kom åter då en buss svängde in på gården och skulle hämta en gammal bänkpress, skivstång och vikter vi ville bli av med till byalagets gym, en by som verkligen som förr umgås, de rustar en gammal skola och renoverar för sammanhållning av bymedlemmar... Vi försöker ge bort allt som inte vi har användning av längre..
 
Vårt yngsta barnbarn som inte träffat Inez på över en månad blev ledsen när hon inte fanns kvar hos oss längre... Ikväll pratades vi vid och jag förklarade att vi som djurägare måste ta de tunga besluten och göra det rätta för djuren så  de slipper lida.... Jag tror det viktigaste är att vi förklarar för barn varför vi tog beslutet och vad vi grundar det på, inte undanhåller något... Det lärde jag mig på en föreläsning för länge sedan och egna erfareheter,  en mamma tog sitt liv, hennes barn trodde hon hoppat från 5:e våningen på sjukhuset då de inte fått dödsorsaken förklarad för sig, bara att hon tog sitt liv, barn kan skapa förskräckliga bilder om de inte får veta sanningen för att försöka skydda dem bör vi berätta sanningen, fantasin är vår värsta fiende... Så var inte fallet här, hon tog tabletter...
 
Mina fosterföräldrar klarade inte av min sorg över djur, så om någon kalv dött så blev det helt plötsligt jätteviktigt med läxor och jag fick inte följa med till ladugården...När jag väl kom dit och frågade var kalven var? Blev svaret den dog för två veckor sedan.... Jag hade velat veta vad som hänt direkt, fått gråta och inte lindas in i bomull som aldrig kan dölja smärtan och sorgen som vi ändå måste genomlida... Den kom ju senare... Så mina barn och barnbarn meddelar jag direkt, de ska veta vad som händer... Dessa ord finns alltid i mitt hjärta som mitt barnbarn prinsessan sa - Farmor om du vill prata så ring när du vill 💗
 
Så kul de alltid hade 💗 inez var ju den som bestämde från dag ett till den sista
 
Vår Bosse, men han lyssnar likväl till namnet " Bobbo krull " pga hans tjocka päls...
 
Finaste Bosse  💗 8 år i november..
 
Vår maffiga hane med sina 50 kilo 💖
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Tomheten blir otroligt stor efter ett älskat djur. Det är jobbigt även för djurkompisar. Tröstekramar.

Svar: Tack Gunnel .💗 kram
Kort

2021-03-28 @ 12:24:26
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Inger

Det är hemskt att behöva ta bort en familjmedlem. Vi fick ta bort vår Smulan, blandras med schäfer, för många år sedan. Jag tog med Smulan hem, hon låg i bagaget och jag grävde graven och grät. Så kände jag på henne, hon KAN inte vara död, hon andas nog men nej. Grävde vidare och grät. När maken kom hem var graven färdig och vi svepte in Smulan i hennes täcke och tog avsked av henne. Hon ligger idag där hon låg när hon var i livet. Som du säjer, sorg är en del av livet!

Svar: Så fint att ni begravde henne på hennes älsklingsplats 💗 Vi har två schäfrar, två marsvin och två katter begravda i en solig glänta i hästhagen... Det som tröstar mig mest är att djuren får ett värdigt slut när det är dags, ingen ångest och oro... Tårarna rann när jag läste din fina berättelse om Smulan, kram
Kort

2021-03-28 @ 13:27:51
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Jag vill bara ge dig en kram, och det kan man ju så här via webben helt covid19-säkert. Du gör helt rätt i att berätta. Jag tillhör skaran som upplevde döden när jag var 9 år. Min pappa dog då i en bilolycka, skrev sedan mitt examensarbete om barn i sorg. Det är precis så där som du skrivet att det är bättre att prata om saken <3.

Förstår också att er Bosse sörjer. En familjemedlem är borta och djur känner definitivt sympati de med <3.

Svar: Tack fina du 💗 Skickar en bamsekram tillbaka... Att undanhålla något gör att man kan få de mest förskräckliga bilder om man inte vet exakt vad som händer.. När jag tog bort min hjärtehäst 💗 Tog jag ledigt för mig och min dotter 10 år i tre dagar, så vi kunde få gråta och prata så mycket vi behövde.. Vi sov i vardagsrummet så kära maken fick sova ifred, pratade halva nätterna och grät... När min älskade fosterfar (min pappa) dog Den 12 december 1989 alldeles för tidigt, sjukskrev jag mig en vecka och sedan kom jullovet.. Innan jag började jobba efter julen ringde jag en kollega och bad henne att hon skulle berätta för kollegorna att jag ville inte höra någon beklaga sorgen, det orkade jag inte, jag ville bara orka jobba...
Kort

2021-03-29 @ 13:30:47
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0