Vi har definitivt inte landat...

.. I vår älskade hund Inez cancerprognos 😢 Vi är så uppmärksamma på henne, så jag kan se att hon känner vår oro, självklart blir hon orolig när vi inte är trygga i om vi gör rätt, en hund känner in var sinnestämning 😞 Självklart ändras hennes personlighet av så mycket kortison, gissar det tar även på den glädje hon visade innan medicineringen.. Från veterinärbesök och medicinering har hon ändrats på många sätt, men då ser jag det som att medicineringen dämpar henne...
 
När sonen och barnbarn kom idag så hälsade hon och drog sig undan, något hon ALDRIG gjort tidigare...Förra söndagen när de var här innan medicineringen låg hon bredvid min fåtölj hela tiden de var här då hon fått det gos hon ville ha, ville vara med i gemenskapen..
 
Att ha djur, värna om dem och veta om man gör rätt är svårt 😥 Vi har förlitat oss till veterinärerna och deras prognoser.. Ikväll var hon pigg och glad när hon var med mig och nattade hönsen... Nästa verinärbesök sänker de kortisondosen, blir hon mer sig själv då? Frågor vi troligtvis inte får svar på... Ska vi låte henne somna in då? Vad är humanast? Veterinären tyckte att hon hade så bra värden i övrigt att hon skulle få leva ett tag till, kan vi lita på det och att hon inte lider? 11 år med en älskad familjemedlem och vi vill hennes bästa ända till slutet 💗
 
Inez blir den 5:e schäfern som försvinner från vår familj, ingen hund är utbytbar  med deras personligheter.. Vi har haft schäfrar från vi var 21 och 23 år .. Vi har haft turen att de alla blivit gamla och fått leva sitt liv... En klen tröst när man ska ta valet att vännen ska försvinna...
 

Kommentarer
Postat av: Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv

Som ditt inlägg griper tag i min. Min första hund (pappa hade två jakthundar innan, men var så liten att jag knappt minns den ena. Och den andra gav vi bort när pappa dog då mamma inte jagade. Så räknar inte riktigt dessa) utan räknar min första hund från när jag var 10 år. Hon levde tills jag var 22, hon skulle resa sig upp på morgonen och ramlade ihop. Kissade och bajsade på sig, visade sig att hon fått en hjärnblödning :( . Hon fick somna in den dagen, jag var i Falun och hon i Orsa hos min mamma. Som jag grät. Det tog mig till 2020 och Skilla innan en hund fick plats i mitt liv igen. Jag bävar för dagen, min systers hade "tur" på ett sätt. Hennes hund sprang runt och lekte 12 år gammal och ramlade bara ihop. De åkte snabbt till veterinären men han var redan död. Hjärtat hade stannat och vet sa: HAN dog den perfekta döden. Lycklig och ovetande om att han skulle dö nästa sekund. Är ju lite så man önskar själv, att slippa ta det där beslutet :(.

Svar: Det är så himla jobbigt att ta bort sina kära djur, man vet att dagen kommer då beslutet måste tas... Vår andra schäfer Bosse är redan åtta år så han börjar också trilla in på ålderdomens kant, jag hade önskat att vår Inez hade fått sluta som din systers hund, kram.
Kort

2021-03-22 @ 09:35:41
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Elenor

Men usch den känslan, jag lider med er😢 Fina fina Inez med sina vackra bruna ögon. Hon ser så klok ut där hon sitter och kanske funderar hon på vilka äventyr som finns i framtiden? Min älskade Bazz tappade livsgnistan på slutet, det såg ut som om ögonen dog och den dagen vi skiljdes på djurkliniken kände jag att han litade på att jag skulle hjälpa honom att få sova. Jag satt på golvet med hans huvud i knät så länge efteråt att de fick be mig att gå vid stängningstid. Det var 2009 men jag saknar honom så fruktansvärt mycket än i dag.
Skulle tro att kortisonet påverkar henne och om hon annars är "frisk" så finns det ju ett litet hopp om bonustid? Varma kramar🧡

Svar: Hennes ögon har dött som du beskriver med Bazz och all hennes glädje, vi som tidigare var rädd då hon alltid i glädje piskade svansen hårt i alla möbler av glädje att hon skulle skada svansen, tumören under halsen har svullnat upp till en stor tennisboll på en vecka, förra söndagen var den stor som en avokadokärna... Det sorliga är ju i coronatider att bara en får komma till djursjukhuset... jag får ta farväl här hemma 😢 En så sorglig sista kväll men vi försöker att inte visa våra känslor men hon känner så klart in vår sorg...
😢
Kort

2021-03-22 @ 21:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0