Blåser ikväll....

... Hunden luktade intresserat på gården som vanligt.. Är det katten eller räven? när snön kommer får vi kanske svar... Bestämde mig för att putsa fönstren inför advent i söndags, laddade vattensugaren... Dagen efter var det minusgrader.. På em kröp det upp under noll och jag tvättade vardagsrumsfönstren... Nu är alla fönster på nedervåningen tvättade inför advent, fönstren på övervåningen tvättas i nästa vecka...
 
Jag har börjat rensat i lådor, två soppåsar står fulla.... så mycket skräp som är både nostalgiska och som man tror sig använda någon gång, .. idag slängde jag dem lätt... när såg jag på dem senast? 5- 10- 15 år sedan? Det jag kommer att ha svårast för är nog alla dagböcker på övervåningen..
 
Hittade fyra "walkman" två var sonens och de skulle sparas då han ville ha dem, skickade sms med bild till honom, hamnar nog i hans lådor....de andra  slängdes...
 
Två gamla mobiler....
 
De slängdes också.. på övervåningen finns fler i lådor, och fler mobiler...
 
Klockan 4 i fredagsnatt, fullmånen var vacker med molnslöjor bakom... Hämtade mobilen... när jag kikade ut igen hade molnen dolt månen.
 
Tidig eftermiddags himmel, så vacker ❤
 
 
När jag stängde in hönsen brann himlen ❤ både jag och
kära maken beundrade vår vackra kväll...
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Varför samlar man egentligen på så mycket saker som man vet aldrig kommer till nytta. Det verkar som vi är många som lider av den åkomman. Trevlig början på december.

Svar: Tack Gunnel, Jag är glad att jag börjat göra mig av med en massa skräp 😊
Kort

2021-12-01 @ 09:41:56
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0