En härlig söndag....

... som började med snöblandat regn... Vi förberedde inför grillningen med Mille med familj, den hade Mille beställt för några veckor sedan... Det hade varit lite osäkert om vi skulle ha den denna helg då Mille tillbringat höstlovet i Dalarna... Det blev bestämt i fredags att han skulle komma hem på lördagen och vi kunde grilla på söndagen...
 
Vi plockade ut nökött och kycklingfileér från frysen och de marinerades i ett dygn, lenkikorv och choritzo, champinjoner och paprika inhandlades...
 
På söndagen gjorde vi iordning brickor där alla kunde välja själva vad de ville ha på sina grillspett och gick ut i grillkåtan och grillade... Vi valde att äta inne då det var rått och kallt, vi hade lätt kunnat äta inne i grillkåtan då värmen från härden gjorde det inte så kallt... Men jag dukade inne på förmiddagen..
 
Gott blev det, jag gjorde ett grillspett med majskolv, lök champinjoner, tomater, paprika eftersom jag inte kan äta kött längre....Men det blev massor över så ungdomarna fick ta med sig det de ville ha till lunch imorgon...
 
I grillkåtan överraskade ungdomarna oss med att de förlovat sig förra helgen då de haft en härlig weekend på hotell och olika besök, bl.a Carl larssongården, hur glada blev vi inte 💗
 
Efter mat, prat och mys skulle ungdomarna åka hem, det var hästhoppning på TV-n som dottern ville se, Mille ville stanna kvar hos oss och så blev det, först var han ute en timme och sedan spelade morfar och mormor spel med honom, vi spelade "Fia med Knuff" och "plockepinn" 😊 Vid 18:30 skjutsade morfar hem honom och det kändes lite som förr när vi träffades en gång (minst) i veckan... Innan Mille åkte sa jag att nu vill jag ha slut på denna covid 19, så jag får krama dig som förr, då lutade Mille huvudet mot min axel 💗
 
Glömde telefonen inne så ingen bild från grillkåtan 😞 Här har vi redan huggit in på våra första grillspett och några på sitt andra innan jag fotade... det där grillspettet med majskolv och lök är mitt, jag tjuvåt i kåtan 😉

Kommentarer
Postat av: Ajli Müller

SÅÅÅÅ mysigt med grillkåta, jag är helt avundsjuk! Jag är dock brutaldålig på att grilla, men tänker mig att det är en övningssak som med så mycket annan matlagning :D

svar: Jag har blåsor som är vita med hål i och som gör fruktansvärt ont ibland i munnen och i halsen. Afte kallas dem. Näsan och tarmen blöder också, och det är så himla otäckt. Vad gäller smak känner jag ingenting alls av det mesta. Men jag äter ändå, sedan jag böev feberfri och fick aptiten tillbaka i alla fall. Tomater känner jag smak av, både varma och kalla. Koriander, ruccola och basilika känner jag smak av. Men jag skulle kunna äta en lök som ett äpple, känner INGEN smak. Det som blivit smakförändrat och som smakar ÄCKLIGT är hittills falukorv, bacon, köttfärssås, köttbullar, blåbär och chokladglass. Det är alltså... riktigt äckligt. Jag kan inte ens förklara det! Smaklösa saker är ju som OK, för det är ju bara trist men inte mer än så. Det är sorgligt att dessa saker har blivit äckliga, jag som brukade äta allt. Hoppas det snart återvänder!

Svar: I vårt hushåll är det jag som står för tändning av grillen och grillningen, svärsonen tog dock över grillspetten, skönt tyckte jag som fick sitta där och mysa och prata.... låter hemskt med blåsorna , och att tarmen blöder... Som jag skrev tidigare kanske vi får olika upplevelser om vi haft covid 19.... Jag har svårt både för konsistenser, lukt och smak, smaken har jag tappat men lukten har förändrats och jag tycker att vissa rätter/produkter luktar jätteförfärligt....
Kort

2021-11-08 @ 19:22:59
URL: http://ajlimuller.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0