Första snön la sig över gården...

... Idag, vinterdäcken åkte på i förra veckan...
 
Vi var sena i år med att börja mata fåglarna, men kära maken åkte och köpte solrosfrön idag, talgoxarna har inte knackat på fönstren som de gjort förr för att påminna oss....
 
Jag tycker det är så trivsamt med snö, så mycket ljusare 😊 även om hönsen inte gillar den kalla snön så öppnar vi dörren till hönsgården så allt blir ljusare....
'
Gissar de undrar vart tuppen/ Deras master tagit vägen? Den som berättade för dem när det var dags att gå in och sätta sig på pinnarna och sova. Lite förvirrade är de nog fortfaranande...
 
Min årliga snuva , rinnande ögon, nysande tror jag beror på att jag helt plötsligt blivit allergisk mot pälsdjur, en läkare sa det till mig förut att du har nog blivit allergisk... Knappast sa jag då jag haft djur i hela mitt liv... En gång klarar inte motståndskraften detta och den minskar sa läkaren.... Jag börjar tro på det nu, Bosse hårar massor (pälsbyte) och jag är värre i min "förkylning"....
 
När jag vaknade och kikade ut var det vitt överallt.... snöflallet föll hela tiden tungt... Det gjorde mig inte ledsen,,,
 
Det snöade hela förmiddagen....
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Snö är verkligen vackert, men jag gillar den bäst på bild. Är definitivt ingen vintermänniska. Ha det gott

2021-11-11 @ 10:38:54
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Gunnel

Det blir åtminstone ljusare med snö….något annat positivt kan jag inte komma på. Som du förstår är jag ingen vintermänniska. Ha det bra.

Svar: Snön låg bara kvar i en dag, sedan försvann den med regn... Här finns ju inga gatlyktor så det blir totalt mörker på em och kväll, så snön ljusar upp vår värld 😊
Kort

2021-11-14 @ 12:52:56
URL: http://vsigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Carolina

Oj så mycket snö! Här i Stockholm har vi inge snö överhuvudtaget och under dagarna inte ens minusgrader än så länge. Min förhoppning är att vi får snö till december, åtminstone lagom till julafton så att min sons första jul blir med snö. Men det tror jag icke på hehe.. :)
Kram

Svar: Visst vill man ha snö till jul 😊 Snön låg kvar ett dygn och sedan regnade den bort, kram
Kort

2021-11-17 @ 10:09:46
URL: http://knaset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0