I min ungdom...

... Så älskade min mamma och mina äldre systrar böckerna om "sagan om isfolket" Jag gissar de köpte dem och lånade till varandra, själv var jag inte intresserad-....
 
Jag läste följetongen i "Min Värld" Som hette "driver dagg följer regn "  om Marit och Jon... Den kom ut var tisdag och jag visste att mamma skulle läsa den först... Jag köpte tidningen på lunchrasten, satte mig längst bak i lektionssalen och läste den... Mina tyskalektioner försvann bort och något högre betyg i tyska fick jag inte....
 
Berättade för sonen att jag börjat lyssna på dem och han frågade om det inte var "tantsnusk" Då en av hans tidigare flickvänner älskat böckerna....  Jag vet inte sa jag sanningsennligt då jag inte hunnit så långt i serien...
 
Nu är jag på del 33, rätt upprepande berättelser och handling, nyfiken på vad systrar och mamma fann så facinerande i serien.. Men tantsnusk finns nog både här och där 😄 
 
Snön försvann på ett dygn, efter regn och plusgrader.... Utan gatlysen, så kom det kompakta mörkret tillbaka.....Ficklampa gäller som vanligt....
 
Bilderna är tagna ur den följetongen i tidningen "Min Värld"
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Smaken är så olika och det är svårt att säga vad som är bra eller dåligt. Det tycker jag man själv får avgöra. Kram

Svar: visst är det så, hade ju andra intressen och romantik i ungdomen... Kan väl till viss del förstå mamma och systrar som hänfördes av böckerna.... Har snart lyssnat klar på serien, är inne på bok 42, men att böckerna hänfört många läsare tänker jag inte ta ifrån någon.. Alla väljer vi vad vi vill läsa, gilla...
Kort

2021-11-21 @ 12:39:39
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Carolina

Åh sagan om isfolket började jag lyssna på men sedan slutade jag när lillen kom. Tror jag hann till typ bok nummer 4 men måste verkligen ta upp det igen, dem är ju så bra!! :D

Svar: Jag gillar böckerna till viss del (mest) är inne på bok 42 och har jag än gång börjat följa en serie så blir det till slut....
Kort

2021-11-24 @ 13:38:39
URL: http://knaset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0