Idag överraskade åtelkameran....

.... På logen oss 😆 När jag skulle fylla på kattmaten igår så bara rann det kattmat över golvet...Stora hål i båda påsarna, första gången det hänt...... katterna äter upp det tänkte jag... så jag brydde mig inte.... Trodde det var vilden, men det var det inte visade det sig senare... När jag gick till huset efter att ha stängt in hönsen satt Vilden vid grillkåtan och följde mig, när jag kom närmare försvann han in i syrenhäcken... såg senare att han gick direkt ned och åt...
 
Vi tar in åtelkameran varannan dag och laddar upp bilderna... Vilden var där igår och i morse så även rödingen.... Sedan blev vi enormt överraskade, en räv hade på något förunderligt vis lyckats ta sig in, hur förstår vi inte 🤔
 
Hur en så här pass stor räv kunde ta sig in övergår mitt förstånd, att katter gör sig små och kommer in under logdörrar och katthål kan jag förstå... men en så stor räv? 🤔
 
Här har han säkerligen varit och bitit sönder påsarna med kattmat... Varit uppe på fyrhjulingen och bitit sönder påsarna vi förvarade i en låda och ätit upp nästan två påsar...
 
Eftersom han ser frisk och fin ut så får han gärna vila en stund på logen 😊 Men han ska ge sjutton i hönsen.....
 
Han ligger på den lilla mjuka mattan där rödingen alltid vilar, gulligt tycker jag ❤️
 
 Min erfarenhet är att katter inte är rädda för rävar... Vår gammelGustav jagade bort var räv han såg på gården... Han regerade våra schäfrar (som alla våra andra katter) med sin självsäkerhet så en sketen/liten räv på gården gjorde sig inte besvär 😁 Rambo och Nisse var annorlunda, de älskade sina hundar och där fanns bara harmoni mellan djuren....
 
Både Vilden och rödingen har varit här idag och myst på logen...  Men på något sätt måste vi stoppa räven från att komma in på logen, hjärtat gråter ändå, ett djur till som behöver mat, och skydd... Vad gör man?
 
Förstår också Bosses nyfikenhet var kväll, när han vädrar och inte pinkar, igår lyste jag med ficklampan för att se om jag såg något som fångat hans intresse... Trodde det var Vilden men det är nog räven....
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

"Listig som en räv" ja det ligger något i det😄 Vilka härliga bilder och så spännande att få följa med i vad som händer på logen💚

Svar: Det är spännande för oss också 😄 Vi vet aldrig för var dag vilka bilder vi får... En liten mus som kilar över golvet eller en stor räv som här 😄 Men vilden besöker oss var dag 🖤 Rödingen några gånger i veckan... Åtelkameran är guld värd...Men katterna sköter sitt jobb, inga hål på hönsfodersäckarna....
Kort

2021-11-03 @ 23:15:51
Postat av: Ajli Müller

Wow, vilken vacker räv, han ser frisk och fin ut. Jag förstår att det tar lite emot att stänga ut honom! Men man måste ju...

svar: Tack så mycket för omtanken. Just nu är det mest att jag inte känner smak överhuvudtaget, men flera och fler saker börja komma tillbaka: tomater, naturell yoghurt och fetaost! Däremot är det några saker jag upptäckt att smaken har gått sönder på: falukorv, köttfärspiroger och blåbär. Allt har varit så vidrigt att jag har fått slänga bort det, och min man säger att det smakar helt som vanligt. Men man kan alltid bli vegetarian i väntan på att smaken ska komma tillbaka :) Är övertygad om att den kommer återvända för oss båda! <3 Jag diskuterar inte vaccin. Kram!

Svar: Jag lever på smoothies med bär, naturell youghurt, och sockerfri juice, en smörgås ibland eller gröt... så jag har också blivit vegeterian 😄
Kort

2021-11-04 @ 12:15:04
URL: http://ajlimuller.com
Postat av: Carolina

Ja, listiga är dem ju allt hehe...
Fint att kunna ge mat och husrum till en räv, dock hoppas jag att räven lämnar era höns ifred! :)
Kram

Svar: Det som gjorde mig mest rådlös var att räven kom på ljusa förmiddagen vid 10, hunden går ut vid 8 och gör ifrån sig... Precis som katten har de nog koll på våra tider när vi är ute... Våra hundar och katter (hästar) har klockan i huvudet så de vet när vi förväntades dyka upp på lunch eller avslutat jobb, det är nog bara vi människor som tappat den instinkten, efter rävbesöket och tuppens frånfälle så har hönsen bara varit ute fritt på gården en gång, nu börjar även unghökarna jaga så de får vara ute i sin trygga hönsgård....kram
Kort

2021-11-07 @ 18:47:52
URL: http://knaset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0