Ett sorgligt besked idag....

.... När jag började jobba som 18-åring på en dagbingo... så blev vi tjejer anställda efter utseende, vi skulle dra in kunder... Åkte på anställningsintervju, gick in skitnervös med en äldre syster som stöd och trodde jag var förberedd för alla frågor... Jag behövde inte svara på en fråga, en blick från anställarna och de sa att jag var anställd... Hur seriöst det var fattade man senare....
 
Men vi lurade dem rejält! När vi satte dagsrekord skulle det firas och vi ville ha bättre tid att fixa oss innan vi åkte till storstaden efter vi slutade klockan 20 på kvällen, så vi slet i mikrofonsladden och fick den snart glapp. Vi beklagade att mekaniken inte fungerade och stängde Bingon någon timme tidigare, gubbarna förlorade några hundralappar de kvällarna + reparation på mikrofonerna.... Vi tjejer var mellan 16-19 förutom föreståndaren (eller vad hon kallades för?) som var 30...
 
 Såg idag på FB att en av fd mina kollegor avlidit och hennes son gav beskedet 😥, så sorgligt bud, vi möttes senare i livet på konferanser där hon jobbade  ocjh jag var där i jobbet och senare jobbade hon även på på akuten... Hon var ett år äldre än jag...Hon hade haft en tuff resa under senare delen av livet med sjukdom och transplantioner... Sov i ro min vän, kram 💗
 
19 år med sonen 2 år en jul... Lite rödnäst  och en roskindad son efter en eftermiddag i pulkabacken 😄

Kommentarer
Postat av: Carolina

Beklagar.. Alltid tråkigt att ens vän gått bort :(
Jättefin bild för övrigt <3

Svar: Tack min vän för dina ord.... kram
Kort

2021-10-20 @ 08:58:56
URL: http://knaset.com
Postat av: Ajli Müller

Vad busiga ni var! Jag beklagar förlusten <3

Svar: Ja vi hade mycket kul, unga och busiga.... Ja det är tråkigt när en vän försvinner.... Kram
Kort

2021-10-21 @ 19:52:08
URL: http://ajlimuller.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0