Jag fick ett brev... som skapade ångest och oro...

... Har du haft cancer ska du kollas framåt de senaste fem åren, två gånger om året... Man hade glömt bort mig i över tre år och efter en genomgång dök mitt namn upp.. fick en kallelse tidigare....
 
Ni som kanske följde min cancerresa från augusti 2018 vet att då fick ingen ångest ta plats i mig, jag vägrade tänka på något jag inte hade någon kunskap om, vägrade ta ut någon sorg eller oro i förskott...
 
Idag inser jag att cancern kanske spridit sig och efter tre år är det kanske försent att åtgärda det... Inget jag tänkt tidigare då jag är en mästare på att förtränga allt det obekväma... Men ditt undermedvetna kan du inte lura... Har sovit dåligt över en vecka efter brevet och så även kära maken, vi har mötts i nattens mörker och frågat varandra är du också vaken? Svaret från oss båda har bara varit - Ja! jag kan inte sova...
 
Besökte kvinnokliniken idag, berättade om mina matproblem med smak, aptit och förhöjd lukt som tar bort aptiten... Läkaren trodde som min son att jag haft covid 19, hon hade inte hört tidigare att cancerpatienter haft de problemen.... Min viktnedgång såg vi båda som positivt, men under 15 år har jag ätit minimalt pga stress bla....
 
Allt såg bra ut efter undersökning, när allt var klart åkte vi till min favoritkinarestaurang, maten var super med en hetta och jag tog även om 😄 Sedan åkte vi till Ö och B där jag alltid handlar in hårvårdsartiklar för ett år då de är billigare än våra butiker i samhället... Så härligt att få skrota runt i en affär, två år sedan jag var i storstaden...kikade på alla julsaker de tagit fram, men inget blev köpt förutom nyttoprylarna....
 
En ödmjuk läkare mötte jag som bad om ursäkt flera gånger för deras slarv...En IVO anmälan vore nog inte ´kul......
 
Det mesta fick jag i mig förutom det friterande som smakade noll...Kycklingen var supergod och verkligen het  och det gillade jag 😊
 
Att bara få strosa runt i en butik med mundkydd, känna sig som vanlig 😊💗 UNDERBART 💗
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

Så skönt att efter sömnlösa nätter få ett lugnande och glädjande besked och att sen få "fira" med god mat med nån man håller kär. Julen ja... den hade jag förträngt. Ha en fin dag🧡

Svar: Ja det var en jobbig vecka... härligt att strosa i en affär igen och bara njuta av allt som fanns även om det bara köptes nyttoprylar 😊
Kort

2021-10-10 @ 11:24:49
Postat av: Jasmine

Jobbigt att få ett sådant brev. Bra att du gick på undersökningen och skönt att det såg okej ut. Fint att ni även fick en lyckad dag i staden.

(Sent) Svar: Tack för gratulationen!

Kram

Svar: Ja det var en jobbig vecka...men vi hade en fin dag tillsammans i storstaden 😊
Kort

2021-10-10 @ 16:50:32
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0