Vilken härlig höstdag....

Igår fick jag ett meddelande, vill du ha svamp? Jättegärna svarade jag 😊  Fick en full soppåse med svamp och även deras hemodlade tomater, tomaterna var supergoda, söta, lite syrliga och så välsmakande 😋 Det går inte att jämföra butikens smaklösa tomater med de hemodlade på samma dag...
 
3,5 timmar tog det att rensa svampen, drog ut datastolen till köket och lyssnade på en bra ljudbok hela tiden jag rensade svampen... Lyssnade på "Agenturen" skriven av Christina Larsson.... Tack fina vän och granne....
 
Full påse med svamp som vägde 4-5 kilo och så de himmelskt goda tomaterna...😋
 
Det blev 17 portionspåsar svamp när jag var klar 😁
 
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Wow Vilken generös granne du har! Då blir det kanske svamptoast att vänta i ert hem. :)

(Sent) Svar: Tack för orden. Jag kan verkligen instämma i ditt uttalande om att varje årstid har sin charm.

Kram

Svar: Min granne är en vän sedan länge, vi är båda hästälskare ....Men hon blev min granne för nåra år sedan, så tacksam att hon flyttade hit till vår by...
Kort

2021-10-07 @ 18:40:40
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0