Vaccinationsfrågan delar Sverige familjer och vänner...

Vi fick en påminnelse om att vaccinera oss förra veckan, med en massa lögner om bla att vi smittar andra om vi är ovaccinerade, vi vet alla att även vaccinerade smittar... Vi lever som vi gjorde i början av pandemin, försöker att inte utsätta oss eller andra för risker... När jag handlar varannan månad så har jag alltid munskydd och visir... Har inte varit till en storstad på två år, springer inte runt på gallerier... Vem ska jag smitta?
 
Såg på telefonen att jag hade minst två missade samtal från region Västmanland, försök till övertalningskampanj som pågår, gissar jag?... Vad är det man inte förstår? Har jag ännu inte vaccinerat mig så har jag gjort mitt val.....Närmast trakasserier tycker jag, låt mig själv bestämma om jag vill ta ett nödgodkänt vaccin... Som var menat att ges till de i riskgrupper...
  
I morgon svarar jag då andra nummer inte når mig pga spärr på telefonen så bara de som finns i mina kontakter i min telefon når mig ( för att slippa alla försäljare och lurendrejerisamtal)...
Finns en lag att jag får bestämma över min egen kropp efter rättegången i Nurnberg efter andra världskriget och Hitlers och hans läkares experiment på oskyldiga människor... Det skulle inte få upprepas igen..
 
Vaccinationsfrågan delar Sverige och jag tycker det är hemskt, låt var människa få bestämma själv vad de vill... Den här killen blev sparkad från praktiken för att han tog vaccin, andra blir omplacerade på jobben för de inte tar det.... Har vi ett fritt tänkande samhälle tycker ni? Har var människa rätt att välja om sitt liv och kropp?
 
Bilden lånad här...

Kommentarer
Postat av: Carolina

Kan hålla med om att det ska vara frivilligt, ingen ska behöva tvingas. Dock är jag i konflikt med de som inte vill ta vaccin men nu när samtliga restriktioner har släppts så ska det inte gälla för ovaccinerade. Men som du säger, bara för att man har tagit vaccinet behöver det inte betyda att man inte kan få covid-19 eller smitta andra förstås, men det är en extra trygghet för samhället och oss medmänniskor 🥰 jag tog nog mest för mitt barns skull, vill så gärna att han slipper få denna smitta men jag är också fortsatt försiktig och handlar enbart i nödfall, shoppar bara det jag verkligen behöver shoppa i centrum om det är ett måste, jag träffar bara de jag litar på inomhus och andra utomhus osv. ❤
Hoppas att du inte får alltför mycket skit för dina val. Det är tyvärr en het diskussion just nu om huruvida man ska ta eller inte ta vaccinet...

Svar: I vår familj är det inget problem, dotter och svärson har vaccinerat sig.. Sonen har haft covid 19 och tar inte sprutan då det idag visat sig att genomgången sjukdom ökar immuniteten 13 ggr jämfört med vaccin... Jag och kära maken vaccinerade oss inte mot svininfluensan då vi både hade varit sjuka i den... Är inte emot traditionella beprövade vaccin.. Ha en fin helg! kram
Kort

2021-10-01 @ 08:23:27
URL: http://knaset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0