Igår ett herrans oväder...

När jag såg ovädret utanför fönstret kröp jag ned i sängen och sov några timmar till...Inlägget bara försvann då bloggen knasade, sä blogginlägget är från igår
 
Vinden ven och snön och snörök rök i ansiktet när man gick ut, snön nådde mig till knäna och det var tungt att gå till hönsen, man känner att man inte är en ungdom längre och pulsar obekymrat genom snön...
 Mille ringer mig oftast var dag när han har tråkigt och går hem från skolan 💓 Så härligt att ta del av hans vardag.. Nu är jag hemma, hejdå mormor 😊
 
Våra fönster var prickiga av snö...
 
Trädema vajade i den hårda blåsten...
 
Altt var snöpudrat, här trappräcket...
 
Innan plogningen, en viter vacker vintervärld... nu är allt plogat och framkomligt, kära maken känner av i kroppen ikväll att det blev tungt med plogning och skottning...
 
Idag sol och härlgt väder...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vilken skillnad hur det ser ut hos dig och här hos mig i söder. krokusarna har kommit upp rejält nu och det är fler buskar som har små , små blad eller början till det i varje fall.

Svar: Ja vårt land är långt och väder och temperaturer skiljer sig avsevärt från norr till söder...
Kort

2022-02-24 @ 09:56:42
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0