Nu är stjärtmesarna tillbaka....

De älskar min hemgjorda fågelmat... Bilderna från förra året 😉 jag tillverkar mat hela tiden och kära maken fyller på solrosfrön och vi matar dem till långt in i maj, fåglarna stannar och vi har härlig fågelsång nu när vi sitter ute och njuter av solen 😊 på senhösten knackar fåglarna på fönstren och påtalar att de vill ha sin mat, oftast talgoxar..
.
 Förra året satte vi ut talgbollar, då gjorde jag inte min egen mat....
 
..Men idag har de alltid en ny kaka i träden med cocosfett, smör, jordnötter och russin...
 
Så glad att stjärtmesarna hittat hit igen...De näpnate fåglar jag sett 💗
 
Kvällens skymning var som vanligt magisk och färgerik 💗
 
.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vi har tyvärr haft väldigt lite småfåglar hos oss i vinter och jag vet inte riktigt vad det beror på. Det är så rogivande att sitta och studera dem. Kram

Svar: Visst är det mysigt med småfåglar, hackspetten har börjat trumma på träden, vi sitter ute så fort det är sol ... Kram
Kort

2022-02-27 @ 14:37:09
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Elenor

Här ute på kusten vid Atlanten har det ena ovädret efter det andra rullat in och vi har haft all slags väder som man kan tänka sig de sista veckorna. De stunderna då vi haft fint har jag på mina hundpromenader hört småfåglarna kvittra så de har börjat dyka upp så smått. Själv har jag en gammal mås som tigger mat genom att knacka med näbben på hallfönstret. Låter precis som nån knackar på dörren och det är klart att han får en liten smakbit, han har ju besökt oss varje dag det sista året.😊

Svar: Visst är det mysigt med tama fåglar 😊 Vår vildkatt är hos oss mer och mer, rund fin och go... Han sköter sitt jobb och jagar mössen och ännu inget hål på fodersäckarna... Saknar verkligen en katt inomhus men priset att de blir överkörda tar jag inte igen....
Kort

2022-02-27 @ 15:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0