Elavbrott idag... planerat

Då har man att se fram mot ett planerat strömavbrott från 09:30 till 14:30. Vi hade ett oplanerat förra veckan 🤨 Gissar det här var ett planerat avbrott för att laga det som var fel förra veckan...Jag kröp ned i sängen igen och sov några timmar till, lyssnade först på min ljudbokl 😉 Kylan kröp in och vi eldade i vedspisen, så härlig värme som spred sig i huset, den härligaste värme som finns, vi hade lagrat över 30 liter vatten för att kunna spola toaletten, koka kaffe eller laga mat...Djurens vatten hade vi också förberett om det drog ut på tiden...
 
Vi är ju priviligierade som har både vatten och värme om strömmen försvinner, fulla vedbodar och egen brunn vi kan hinka upp vatten ur om vi inte är förberedda, nu var vi det....Matvarorna i kylskåp och frys blir ju förstörda vid längre elavbrott på flera dagar, har bara hänt en gång och det var när åskan slog ut kyl och frys 2018 men försäkringsbolaget bad mig bedömma värdet och vi fick full  ersättning,....
 
 Satt framför brasan och värmde mig, så härligt, tror jag har omnicron då jag småfryser, hostar och nyser... Kära maken skjutsade barnbarnet i tisdags från kulturskolan, dagen efter blev barnbarnet sjukt, han har tagit covidtest, vet ej svaret....Skolan har distansundervisning då så många personal är borta att det inte går att bedriva undervisning... Chansen är stor att vi smittats, tänker inte ta prov och det vill man ju inte heller...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0