Logiken och tänkande ....

...ser jag har lämnat vårt land och många av våra medmänniskor/politiker i samhället. Vi delas in i två grupper, vi ska tvingas in i grupper som väntar in/välsignar vad vaccinet kan innebära då det har visat sig ha både negativa och dödliga effefter på många som tagit det, folk utesluts från sina jobb och omplacerars trots att vaccinerade visar sig smitta och smittas trots trippelvaccinering, Hur kan det på något vis hjälpa med tryggheten med vaccinering inom vården?...
 
Hörde en pappa berätta att de inte ville att deras dotter skulle vaccinera sig och skrev inte på papper om medgivande, hon var tydligen den enda i sin klass på högstadiet som inte gjorde det... Hon blev inkallad till rektorn som frågade varför hon inte gjorde det? Skolsköterskan kallade även in henne och sa att hon kunde få vaccin utan att hennes föräldrar fick vetskap om det, flickan hävdade sitt nej och berättade allt för sina föräldrar...När föräldrar inte ska få bestämma vad de tror är bäst för sina barn, då tappar jag all trovärdighet för detta land, myndigheter, skolan och byråkratin 😠
 
Idag visade det sig att vårt kungapar var smittade av covid 19 trots trippelvaccinering... Som jag skrivit tidigare så har jag samma försiktighetsåtgärder som när pandemin började, trots att läkare tror jag haft smittan utan att märka av den... När ska denna hysteri lägga sig? Media sansa sig när man tydligen inte kan skilja en vanlig säsongsinfluensa från omikron?
 
Lånade bild från men var både på Expressens och Aftonbladets nyheter....
 
Förväntar mig inga kommentarer 😉
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

Ja men jag skriver ändå😉 Jag skulle önska att vi alla hade mer förståelse och acceptans för de val som tas generellt och speciellt när det går så långt att grupper ställs mot varann. Jag skulle aldrig i livet klandra min granne som valt att inte vaccinera sig och jag förväntar att hon i likhet med mig inte utsätter sig för onödiga risker. Jag har en sambo som är i riskgruppen och jobbar inom väggarna på en sjukvårdsinrättning så för mig var det ett lätt val att ta denna gång även om jag aldrig tidigare ens tänkt på att ta någon av de influensavacciner som erbjuds varje år. Att få välja och bestämma över egen kropp känns som en självklarhet oavsett vad valet blir.

Nu får vi bara se framåt och hoppas att vi alla får ha hälsan i behåll och att 2022 blir ett betydligt ljusare år då vi sakta kan återgå till det mer normala🙏 Stora vinterkramen till er alla på gården🧡



Svar: Jag tror som du att allas val ska respekteras och har inte på något sätt motsatt mig någons val i vår familj eller släkt, de tar sitt val och det respekterar jag, har flera kära i familjen som tagit det säkra före det osäkra och vaccinerat sig då de tillhör riskgrupper, helt Ok för mig 🧡 Men jag har tagit mitt val och valt att inte göra det... Sa just till kära maken idag att jag kommer nog alltid hädanefter att ha munskydd i affärer så jag slipper säsongsinfluensa, vinterkräksjuka ( har aldrig drabbats av det) Jag har blivit så van och bekväm med munskydd... Tack för din kommentar Elenor 🧡 Stor kram och nu hoppas vi ser slutet på denna pandemi 2022...
Kort

2022-01-06 @ 00:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0