Nyårsafton....

... Plockade fram nötfilén från frysen och gjorde den från konstens alla regler med temperaturmätare i... Min kära make är kräsen om den är för blodigt (jag också så vi körde på temperaratur 58)...Den blev perfekt och uttagen ur ugnen i tid och fick vila i 10 minuter... Så jag hoppades jag skulle gilla den och vi fick avnjuta måltiden tillsammans 😊 Två tuggor så var det nog för mig, det var gott men som tidigare klarar jag inte av konsistensen av kött...
 
Såg så fram mot vår middag... 😞
 
På kvällen skulle vi äta goda ostar och kex med vindruvor... Blev några kex för mig.. smaklökarna är borta trots att jag valde de starkaste (stinkande) ostarna i vårt kylskåp... Samma här, klarar varken konistens och lukt...
 
 Det enda jag kan göra är att tro på att jag någon gång i framtiden kan äta allt jag gillade förut och prova mig fram...
 
Jag vet att Mille vill ha en härlig middag med revbenspjäll, potatisgratäng, mormors vitlöksbrod innan han börjar skolan igen... Det fixar vi 😊
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0