Sommar...

... En helt vanlig sommar med 3 dagars värme som vi och hunden helst sluppit, med andra ord för varmt för vårt välmående, var dag det var för varmt så fick hunden bada och pälslossningen invaderade vårt hem 😄 pälsen faller i tussar och efter hundens kliningar så ligger hårmattor överallt..... Hönsen gömmer sig under nässlorna från värmen, nässlorna som vi sparat för att inte hökarna ska ta hönsen då ofta skator och andra fåglar varnar när de dyker upp...På 7 år har vi förlorat en höna till höken, en höna för mycket 😞
 
Inatt var det 14 grader och regn och sol avbyter varandra under hela dagen, bra för vår potatis 😊 När jag var yngre hade jag tyckt det var en skitsommar utan värme, och bad... men som med ålder ändrar jag värderingar och åsikt....
 
Jasminen blommar..
 
Så även den röda doftrosen 💗 Den rosa doftrosen är på väg så även Hässleklockorna, de brukar blomma fullt ut på min födelsedag ....
 
Kvällsskuggorna faller på gården 21:02
 
himmel 22:03 alltid mot norr är färgprakten som vackrast...
 
00:13 och så ljust fortfarande....
 
Regn i annalkande... Bra för potatisen är mitt och makens mantra 😊
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0