Två dagar med runt 30 grader...

Stackars höns den 20 och  21 juli hade vi 30 grader varmt 😞 De sitter på sina pinnar och flämtar hörbart med öppna näbbar, vingarna sträcks ut från deras kroppar, på tok för varmt idag även för en djungelfågel 🐔 Hos oss är det fortfarande 27, 5 ute och 28,1 inne 🥵 Men klimatkrisen tror jag inte på, men sedvanligt för varma sommardagar (2 två) som sker varje sommar...Annars har vår och sommar inte bjudit på särkilt varma dagar med sol och badväder... Gissar mina barn och svärson tycker att vädret var skit under deras semester, som jag ofta tyckt...
.
Hunden har badats två gånger per dag  i värmen för att hålla sig sval,  hårmattorna läggrar sig inomhus  😞 Och tossar av hår som släpper-.... Bloggen låg nere i helgen då jag inte kunde skriva något, händer tyvärr alltför ofta 😞
 
Men snö och vinter, höst och vår gillas mest av både päls och fjäderbeklädda på vår gård....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0