Trevlig midsommar...

 Vilket vackert väder vi haft denna midsommarafton, otroligt varmt och jag gissar många badar, campar och myser med god mat i skuggan...
Själva intog vi vår sedvanliga matjessill, färskpotatis och gräddfilsås med gräslök efter det vi skött om dotterns familjs katter då de rest bort över midsommar... Jordgubbarna sparar vi till kvällen 😉
 
Idag klarar jag att äta så här mycket 😊 Ett mycket stort steg efter ett år av att inte kunnat äta fast föda... Det händer även nu att jag får kväljningar, men då slutar jag äta och försöker igen nästa dag...
 
Efter maten satte vi oss i skuggan och lyssnade på en ljudbok, varmt som tusan även i skuggan.. 
 
Vår gård har massor av björkar då både min man och jag tycker de är så vackra... Inte särskilt bra för min pollenallergi som jag åkte på för några år sedan, ögonen rinner, jag snorar och nyser.. Men sågas ned ska de inte..
 
När vi gick ut flög Nettan över deras sommarhage som vanligt och gjorde oss sällskap hela tiden, hon kommer alltid springande när jag går ut 💗 Älskar mina höns...
 
Jag sitter i min stol och hon finns hela tiden runt oss eller under min stol.. Det kostar att ha tama höns 😊 Jag ska ta en bild på min hand där de argsint hackat mig då jag tar deras ägg, är de inte tama så flyr de värpredet när man sticker in handen, om de inte ruvar för då får man också hackningar....
 
Ikväll när jag skulle plantera lite och vi skulle vattna potatisen var hon självklart med, sprätte runt i potatislandet, vad man än har för sorts djur så älskar man deras personligheter 💗 Min största rädsla är att räven ska ta henne då hon flyger ut från "sommarhönsgården" och spatserar på gården...
 
Blomsterprakten bredvid vår postlåda, hoppas ni haft en härlig midsommarafton 💗 Klockan 20 ikväll hade vi över 26 grader, kylmattorna ligger på golven så hunden får svalka....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0