Vilden...

Vi hade gett upp Vilden, då vi inte sett honom på en vecka, skatorna och räven åt alltid upp hans mat, vet att goa grannen, med fyra eller fem katter, vår fina granne och hennes  sambo som värnar om alla djur och som även matar Vilden, det gjorde oss lugnare, Vilden behöver inte sova hungrig, gav henne våra fästingtabletter, avmaskningsmedel och en stor påse kattmat, då jag trodde Vilden övergett oss ❤️ Vi gör ett uppehåll i matandet så skator och räv inte ska tro de får lätt mat hos oss... Var gång vi såg att åtelkameran visade att Vilden besökt oss och det inte fanns någon mat så blev vi så ledsna, jag och även kära maken kände oss som svikare 😞
 
Vilden har inte helt gett upp oss såg vi idag 😍 Vår lada och gård bjuder på mycken go föda då vi har höns och möss finns i stort antal... Vi kommer att mata Vilden igen då räv och skator ger upp 😞
 
 
Hjärtat grät, ingen mat fanns att få 😥...
 
Vilden sköter sin uppgift, en mus fångad... Under de regniga dagar vi haft har jag hjälpt minst 7 skogsmöss från havretunnan, en mus var dock dränkt i hönsens vattenskål..
 
Skata i hålet på dörren...
 
När vi förslöt deras vanliga väg in på logen så såg ju de sluga skatorna hur katten och räven tog sig in....
 
Här är Vilden på väg in på logen, kikar säkert efter mat som vi gett honom i ett år .... Men jag vet att våra grannar föder honom också 😘
 
Liten söt talgoxe...
 
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

Åhh, de är många som gör anspråk på maten och det är alltid först till kvarn som får sig ett skrovmål. Vilden kommer nog alltid att komma förbi hos er för att se om det finns nåt ätbart😉

Svar: Så tänker jag också... Men nu har Vilden varit osynlig i en vecka, skatorna har fått tji då de inte hittat mat på logen, men de tjuvar ägg och matar sina 4 ungar med... Idag och i förrgår hann jag före skatorna och plockade in 7 hela ägg 😊 De sönderhackade äggen får oftast Bosse/hunden... Vår fina vän/granne matar Vilden och jag förstår varför han trivs hos henne med hennes 6 katter varav en tidigare vildkatt som han ofta leker med, vår schäfer Bosse har han nog inte mycket till över för, till hösten så matar vi igen och hoppas skatorna gett upp 😊 Vi är bara lyckliga över att Vilden får mat, har gett bort våra tabletter med fästingmedel och avmaskning till grannen då han är där mest... Men viltkameran avslöjar vilka djur som besöker vår gård och räven har inte gett upp....
Kort

2022-06-22 @ 14:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0