Jag minns första gången....

Jag såg eldflugor, jag var ute med hunden den sista kvällsvängen... Det lyste lite här och var, sprang hem och hämtade en tändsticksask och samlade flera i... Väckte sonen som sov och ville visa honom men i lampljuset hoppade jag till, de var ju stora och det var en liten del av bakdelen som lös... Slåppte ut dem direkt 
 
 bild lånad härifrån
 
Vilden är hos oss dagligen och äter och sover rödingen kommer ofta och hälsar på oss, men mest Vilden...
Vilden är i gott hull och snart dags för halvårsavmaskningen så han får behålla sitt goda hull.....
 
Rödingen är mycket mer bekväm i sin framtononing som tamkatt, han är inte rädd för människor, efter en vila sträcker han ut och beger sig hemåt... till grannen.
 
Vi har suttit ute och njutit av solen på däcket till grillkåtan var dag det är sol, när vi kommer in känner vi hur solen tagit på kinder och hals, idag satt jag inne i kåtan med dörrarna öppna så jag slapp vinden...... I morgon kommer dotter med familj för korvgrillning 💗.En solig dag utlovad, gården är en j-vla isgata efter snö och sol... iInatt var det -10 så issmältningen går långsamt 😞
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Eldflugor har jag aldrig sett på nära håll. Så härligt nu när man kan sitta ute lite längre utan att frysa sig fördärvad.

Svar: Vi börjar helt klart bi bruna, satt i shorts och litet linne i tisdags, 25 grader i solen.....Livsandarna vaknar...
Kort

2022-03-10 @ 08:22:19
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0