Ofta...

En dag i veckan hoppar jag något att äta, är ju aldrig sugen.... Var till vc igår och för anda året i rad var mitt blodtryck helt ok 130/ 80, hjärtat dunkade på som det ska helt perfekt, gissar det har med min viktnedgång att göra,,, Byxorna är för stora men jag bryr mig inte, här hemma på gården skrotar jag fram i mina för stora kläder ..... För två veckor sedan hade vi grillning med dotter och familj... Jag fick fick  i mig två korvändar, sedan fick kära maken äta resten med korvbröd¨och räksallad,.. Men en härlig dag blev det.... 
 
Så mysigt 😇
 
Här fanns allt man kunde önska på sin grillade korv
 
Isgata från H-vete att röra sig på gården....Bättre nu, då vi saltat och grusat och solen har smält bort mycket av isen, utom på norrsidan där tar det längre tid för isen att smälta... Men Bosses tassar gillar inte saltet...
 
Vacker kvällshimmel 💗
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

Åh så härligt det ser ut och jag har alltid tyckt att vårsnön är den bästa. Här ute vid havsbandet låg snön i en dryg vecka innan den regnade bort och istället har vi nu dikeskanterna fulla med tussilagon. Det säkraste vårtecknet är dock när tjelden kommer, eller strandskatan på svenska och den dök upp för ett par veckor sedan. Så mysigt med grillkåta där alla kan samlas men tråkigt att du inte också kan njuta av korvarna. Hoppas aptiten kommer i takt med att snön smälter bort🙏

Svar: Nu har vi bara is på norrsidan, tranorna har kommit och trumpetar ifrån vår åker där de alltid håller till.. Jag älskar vår grillkåta, där har kära maken och jag suttit i solen nästan var dag och njutit, fläktar det lite så sitter jag inne kåtan och får lika mycket sol på mig som om jag satt ute,.. Jag har nog gått ned 20 kg men har kunnat äta ett stekt ägg var dag 😊 och så tar jag och dricker proteinpulver utrört i mjölk...
Kort

2022-03-20 @ 22:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0