Mors dag....

Vi firade mors dag som vi alltid gjort innan covid 19, en god smörgåstårtaoch jag fick fina presenter av barn och barnbarn...
 
Beställer alltid samma smörgåstårta från Coop, om det finns något på tårtan som någon ratar eller om någon tog för stor bit (som jag) så läggs det som rester till glada höns... Jag börjar sakta kunna äta olika saker, fryser alltid då underhudsfettet försvunnit, eldar ofta i köksspisen denna kalla vår/försommarr, 31 maj idag och vi har just nu kl. 01:51 bara 6,4 grader ute, klimatkrisen kom av sig efter 2018 då det var supervarmt 🤔  mina tankar, har upplevt varma somrar så även kalla... Snöfria och snörika vintrar... Pressen får alarmera som de vill om klimatkrisen, men jag går efter mitt huvud som jag alltid gjort, ser ingen förändring, att skyfall ger översvämning beror nog mest på att man inte har tillräckliga avloppsbrunnar i städer... Hos oss kan det regna hur mycket som helst och vattnet  förvinner inom några timmar, vi har ingen asfalt på gården...
 
Vi bytte keramikskålen då vi såg att räven flyttade den, bytte den mot en stor plasskål som rymde massor av kattmat till både vildkatt och räv... Räven bar bort skålen till hälften full av mat, så någon kanske hittar den i skogen då de plockar svamp 😊 När skålen var borta skrattade kära maken och jag, vi gissade vad som hänt och åtelkameran visade att vi hade rätt 😂 Men det fanns även en massa bilder på skatorna som varit in på logen och ätit, då en av våra brädor fallit..Unnar inte skatorna något då de stjäl ägg från värpredorna dagligen 😠

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0