En bok med humor och verklighet...

Jag och kära maken lyssnade på Anders Möllers bok "konsten att flytta till landet"  från Bokus i våras, vi skrattade ofta och ofta igenkännande från vårt liv på gården i över 34 år, är gift med en storstadsbo som älskade landet, själv är jag bondunge, min pappa var min bästa läromästare om livet på landet, vi båda älskade djuren och jag var hans följeslagare till ladugården som arrenderades 2 km bort, ofta blev det långt med en fyra årings korta ben, min kära pappa höll samma steg som jag. Att vandra i ljumma sommarkvällar och mota in korna till mjölkning var en njutning, vandrade under stjärnhimlar i mörka och kalla vinterkvällar, även det en njutning då våra årstider delar med sig av det finaste de har ❤ 
Hemma i ladugården på gården hade vi stutar/kastrerade tjurar/oxar som jag skötte om med mockning, ryktning och fodring som tonåring så även hästarna, slälvklart hade pappa ett övervakande öga på mitt jobb 😊
 
Under min barndom gjorde jag mitt val, att för alltid vara en enkel bondunge, ha ett jobb och även ha alla äskade hästar, hundar, får, katter och höns, elda i vedpannan eller laga mat på vedspisen vid strömavbrott även hinka upp vatten från den egna brunnen och spola toaletten och kunna ge djuren vatten... Har aldrig ångrat mitt livsval 👍
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0