Fick en förfrågan i morse...

... vi har fått en kattunge efter  vildkatten Vilden i fällan, vill ni ha den? (min granne tar hand om alla djur som polisen kommer med som är vanskötta eller ägaren avlidit, nu försöker de fånga en vild katthona) Gissa hur sugna vi blev på kattungen, så lik sin far... Men vi resonerade fram och tillbaka fördelar och den största nackdelen, att den blir påkörd då vi bor nära en trafikerad väg.. Vi har fått tre ungkatter överkörda, så grymt att få höra vilka skador de fått och varit tvungna att avliva dem på Evidensia Strömsholm 😭 Jag känner att jag inte orkar en överkörd katt till, min kära make kände likadant...
 
Hjärtat smalt över denna lilla underbart söta kisse, men jag vet också hur hjärtat brister när jag förlorar ett djur jag älskar 💔 😭 Nu är han på ett katthem, tårarna rann utefter kinderna ikväll, hade ju så gärna velat ge honom ett tryggt hem, men jag kan ju inte det med den förbannade vägen...

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Så gullig, men jag hade gjort som du. Det är så hårt när man mister sitt djur. Jag har valt att inte skaffa någon ny hund efter Santos även om jag hemskt gärna vill ha en. Kram

Svar: Nej ibland finns det gränser för sorger och all kärlek man gett djuren, kan tycka det är OK att vara tvungen att ta bort gamla djur som vi fått levt med längre fast det är supertungt, kattungar som inte fått leva längre än 3 eller 5 månader, eller som lilla Gutti inte ens bli 2 år, så tungt....Kram
Kort

2022-09-29 @ 18:26:43
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0