Nu blir det "katt-terapi" 👍

Vi har mÀrkt med Börje att han Àr en otroligt stressad katt, springer fram och tillbaka, Àter inte klart utan ska ut efter tvÄ minuter.. Sedan stÄr han pÄ trappan och vill in igen.. efter 2 minuter ut igen..
 
SĂ„ nu har vi satt honom pĂ„ "stressterapi" NĂ€r han kommer in ska han vara inne i minst en timme innan han fĂ„r gĂ„ ut igen, vi ignorerar krafs pĂ„ dörren, sedan lockar jag pĂ„ honom nĂ€r han fĂ„r gĂ„ ut igen, jag undrar verkligen över de förhĂ„llanden han levt under 😱
 
Ingen av alla vĂ„ra katter har varit stressade och betett sig sĂ„ 😭 Kommer att berĂ€tta om vi lyckas med "avstressningen" men tycker mig mĂ€rka mycket smĂ„ framsteg.. Ger upp gör jag aldrig, han fick ett fĂ€stinghalsband igĂ„r och det bekymrade honom inte ett dugg..
 
Att vildkatten Vilden fick tabletter inlindade i Easy Pill berodde ju pĂ„ att han var vildkatt och vi inte kunde nĂ€rma oss honom, inbillar mig att det Ă€r mildare med fĂ€stingmedel utanpĂ„ kroppen Ă€n inne i den 😊
 
Börje Ă€r nu en lugn och trygg katt ute, helt bekvĂ€m med oss och gĂ€ster som kommer, han kommer sjĂ€vmant och vill ha gos, gosar och kurrar bĂ„de ute och inne, lika social, men mer trygg ute Ă€n inne, men vi hoppas kunna Ă€ndra pĂ„ det 👍
  
KvÀllsgos 12 april kl.19:50, Börje följer alltid med mig in efter jag nattat hönsen, lÄg i min sÀng och tvÀttade sig, sov en stund och satt i fönstret och kikade ut, sedan lockade jag pÄ Börje och han fick gÄ ut igen... FortsÀttning följer..
 
SĂ„ fort det ljusnar nu, bild frĂ„n söndagen klockan 20:34 😚

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Man kan undra hur Börje haft det tidigare. Vilken tur att du fick hand om honom sÄ han fick ett hem dÀr han Àr vÀlkommen. Ha en fin söndag.

Svar: Med över 50 Ärs djurerfarenhet frÄn barndom till vuxen sÄ har jag mött, haft sÄ mÄnga djur, vi gÄr framÄt med stressterapin för Börje blir en blogg snart.. ..
Kort

2023-04-16 @ 10:03:29
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0