Wow vilken påskafton.. Vädret kanon..

 
Den blev ju det vanliga i matväg, i vår familj bryter vi inte traditioner 😆 En jul satte jag upp julgardinerna två dagar för tidigt, VAD GÖR DU mamma 😱?
 
Så förräten blev ägghalvor, gravad, och varmrökt lax med olika sillar.. Barn och barnbarn (inte Mille dock) Varmrätten kyckling så klart, med godaste såsen ( där lyckas jag alltid 😉) .. Efter maten gick vi ut i solen och njöt.. En fin påskafton med nära och kära..
 
Det har blivit en tradition att  flicke barnbarnet M.... dekorerar äggen ❤️ Börje var trygg och besökte och gosade med  alla besökare i hans nya värld, han kommer att inse med tiden att detta är även hans familj... 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag gillar med traditioner, och har överfört det på mina barn. Lite kul att något gammalt och bekant får finnas kvar även om det blandas med nytt. Kram

Svar: Covid 19 bröt så mycket av traditioner för oss alla, våra julaftnar, påskaftnar, midsomrar som alltid firats hos oss, våra traditioner har jag försökt behålla, men allt pynt har till stor del försvunnit, två års isolering hjälpte inte min motivation i utmattningssyndromet att orka mer en mattraditionerna och några få dekorationer...
Kort

2023-04-11 @ 08:29:00
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0