Idag grävde..

….  Vi upp ett stånd potatis för att se om det fanns några potatisar 😊
 
Det var långt bättre än vi kunde föreställa oss,  Mille grävde upp dem och morfar stod med skålen, de kom in glada och skulle väga potatisen, nästan 2,5 kg. Blir det lika bra skörd under vart potatisstånd så har vi återigen potatis året runt 👍😊🥔🥔
 
Vi gjorde köttsoppa och vi skalade inte potatisarna då det knappt fanns skal på dem. 
Mille tyckte nog det var kul att få plocka upp potatisen han hjälpt till att sätta ❤️❤️
 
Inget skal än  ❤️

Kommentarer
Postat av: Heléna

Så härligt med nyskördad potatis! Visst är det roligt när det man planterar ger utdelning 😍 Så gott med köttsoppa! Var länge sedan jag åt det nu. Hoppas du får en fin dag imorgon. Jag och Calle ska till Vasaparken och lyssna på Norrköpings symfoniorkester som ska ha konsert under Augustifesten som börjar imorgon. Picknick i gräset till musik är ju aldrig fel! Håller bara tummarna nu för uppehåll! Kramar och godnatt fina du 💖

Svar: Just nu gör vi all mat från grunden det blir godast så. jag har persilja, timjan, gräslök, ärtskott och basilika i fönstren istället för blommor i vardagsrummet, så gott med egenodlat.. Håller tummarna för att ni slipper regn och får en fin augustifest 💖 kramar
Kort

2023-08-15 @ 23:01:38
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Heléna

Hej vännen!
Kikar in för att önska dig en riktigt fin onsdag! Jag är så glad för min optiker ringde för en stund sedan och berättade att mina glasögon är klara och kan hämtas, så jag ska dit och hämta dem om ett par timmar. Ska bli så skönt att slippa gå omkring med ihoptejpade glasögon! Det ser ut som att vi ska slippa regn idag, men jag litar inte ett dugg på väderprognoserna efter den senaste veckans oväder... Senaste igår lkväll hade vi en hemsk åska och mängder med regn, så stora delar av stan här blev översvämmade och en del gator har de fått stänga av pga risken för slukhål där asfalten har gett vika.
Hoppas du får en riktigt fin onsdag! Stor kram fina du🤗💖💖💖

Svar: Vi hade massor av åska igår också, regnet vräkte ned men försvinner snabbt ned i vår sandmark.. Kanske därför vår potatis trivs bra och växer bra... Ingenjörerna som planlägger städer har missat tillräckligt med dagbrunnar, i städerna har ju vattnet ingenstans att ta vägen pga all asfalt, solen skiner här idag och hoppas den lyser på er, kramar 💖
Kort

2023-08-16 @ 12:54:41
URL: http://haldhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0