Jag åt svenska kräftor idag..

.... Förra året var de de godaste jag ätit, köpte tre paket med svenska djupfrysta kräftor.. Idag knastrade det i munnen, sumpsmak, en massa sand som knastade i tänderna 😞....
 
Ingen tumme upp på detta paket...Köpte för två år sedan svenska kräftor ofrysta i butiken, tyckte de smakade skit, sms:ade en vän att jag inte gillade dem, vill du ha dem?.. Hon tog över dem och efter en kräfta så hamnade de i soptunnan.. Att få ett bra kräftpaket med goda kräftor är tydligen en vinstlott, drog vinstlotten förra året..
 
I slutet av augusti blir det kräftskiva då dottern fyller år, tips gärna på bästa kräftor i butikerna...

Kommentarer
Postat av: Alice

Oj, vilken otur! Själv har jag faktiskt aldrig ätit kräftor, haha. Jag fick för mig när jag var yngre att jag inte tyckte om det och sen har det liksom hängt kvar. Men det är nog dags att prova! Jag tror det har att göra med att jag inte tycker om att de är i sin fulla "form" liksom, haha, kanske hade varit skillnad om de varit i bitar. ^^

Sv: Vad kul att du hittat min blogg! Jag gissar starkt på att det var Helena, haha. ;)

Svar: Visst var det Helena.. Tycker du ska prova att äta kräftor, smaken ändrar ju sig med tiden 😊 Kul att du kikade in..
Kort

2023-08-04 @ 07:51:44
URL: http://nouw.com/aliceemericsson
Postat av: Heléna

Men usch så äckligt! Kan förstå din besvikelse när du satsar på ett säkert kort som du redan har testat innan och att de istället för att vara de godaste du ätit smakar sump 😞 Jag har älskat kräftor sedan jag var liten. Min älskade mormor brukade alltid koka om kräftorna i en jättekastrull på spisen med massor av dillkronor. Jag har aldrig ätit några så goda kräftor som de som mormor själv kokade om. De senaste åren har vi fått en väldig variation på kvalitet på kräftorna, så får du tips om någon bra sort så ser jag fram emot att läsa det i bloggen 😁
Hoppas du får en riktigt fin och mysig fredagskväll vännen! Kramar 🥰💖

Svar: Jag ger inte upp, på dotterns födelsedag blir det kräftskiva med familjen 👍 jag kokar en lag som är supergod med massor av dillkronor, sedan får kräftorna dra i den minst en dag De brukar få dra två dagar innan vi äter kräftorna.... Här får du receptet jag kokar lag efter = Kräftlag, 3 liter vatten, 1 dl grovsalt, 2 tsk socker, en hel skalad lök, en flaska öl eller porter, 1 liter, packade dillkronor ... Det ska koka ihop under 15 min Ha en härlig fredag, kramar vännen 💖
Kort

2023-08-04 @ 18:51:28
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Heléna

Tittar in till dig vännen för att önska dig en riktigt fin och mysig lördagskväll! Jag har tvättat och städat idag så jag är helt slut nu. Förstår inte att det ska vara så svårt att hitta ork att göra saker efter utmattningen och sedan postcoviden. Tacksam över att jag lyckas få till det ibland i alla fall så inte mitt hem gror igen 😬
Många kramar till dig och puss på nosen till Börje 💖😻

Svar: Tack fina vännen, önskar dig också en UNDERBAR lördag, jag städar och tvättar när orken finns, kram 💖
Kort

2023-08-05 @ 19:55:28
URL: http://https://haldhagen.blogg.se
Postat av: Gunnel

Kräftor är inte alls i min smak. har smakat en gång och det räckte för min del.

Svar: Det är nog så att antingen gillar man kräftor eller inte, min man tycker inte kräftor är en höjdare så han brukar äta räkor istället 😊
Kort

2023-08-06 @ 07:57:44
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0