Regn, åska, regn

... Regnet bryr jag mig inte om men HATAR åskan 😣 Börje kom in tidigt på förmiddagen lade sig att sova på kattsängen (fotpallen till fåtöljen), Börje som tidigare katter tror den är inköpt till dem...
Det ser ut som Börje har massor av tovor, men det har han inte, bara en massa päls..
 
Visst är det så att katter reagerar och rivet skinn får man ibland (första gången av Börje), gissar att jag hade försökt plocka ut skräp som satt fast och borsten hade inte landat på rätt ställe, blev nog för mycket för Börje den dagen av mitt krafsande runt i pälsen 😁.
 
Börje har sedan han var kattunge smitit ut genom sin kattlucka, han älskar utelivet berättade killen som födde upp kattungarna och deras moder (ringde honom innan Börje kom till oss), senaren såg folk en söt katt, matade honom och han flyttade hemifrån.. Börje är ingen arg katt, men som alla katter säger han ifrån när han fått nog, var mitt första blodvite.. Tänk så olika personligheter våra kära katter har precis som vi människor ❤️
 
Här ser man att han inte har tovor, borstas halva gården ur pälsen varje dag 2 ggr om dagen eller extra vid behov, lite blöt i pälsen på bilden från idag, men en krulltott är älsklingen ❤, sover gott i kattsängen "fotpallen" igen ikväll  💤 
Han har tovor bakom frambenen och framför bakbenen som inte tycks störa honom då resten av pälsen är fri, vi kan dra fram tovorna utan att han reagerar, så vi inväntar höstens slut med prästalöss och annat skräp .. Minns vår shetlansponny med en lugg som en hård klump av kardborrar 😫 en annan häst med en svans som en klubba, gissa timmarna vi lade ut på att reda ut man/lugg och svans?..
  
Åskan mullrade på i flera timmar som närmast var den 4 km.. Men small och mullrade, brakade så man lättade från stolen ibland..
 
Åkte till kompisar på kvällen, fikade och hade mysigt småprat som vanligt.. Börje gick ut när vi åkte, kom in när vi kom hem 1,5 timme senare..
 
Hönsen trotsade skyfallen i det längsta, vid regn hittar de mycket godis..
 
På väg till kompisarna i samhället, häftiga molnformationer...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Vackra, fina Börje! Där har han det allt bra när han ligger på "kattsängen". Han har ju en helt fantastisk päls 😻 Oj, vilka moln! Så ni har haft regn och åska idag? Vi har haft ett jättefint väder hela dagen och kvällen - är nästan så att man inte tror att det är sant med tanke på hur mycket det har regnat den senaste tiden. Jag förstår att hönsen gillar att hitta lite extra gott på marken att äta när regnet kommer 😁 Jag har letat fram några av mina gamla bloggar och lagt länkar till dem på min startsida i bloggen. Det syns tydligt vilka som är mina gamla bloggar. Tänkte att det blev lättast så, så kan du bara kika in där och trycka på länkarna. Tror det är dags för sängen för mig snart för ögonen börjar gå i kors 🙃 God natt fina vännen och sov så gott! Stor kram till dig och en puss på nosen till Börje 🤗❤️😻

Svar: Börje alternerar mellan hans fårskinn och fotpallen, man vet alltid var man ska titta... Ja molnen var superhäftiga.. Har kikat in på dina bloggar, så kul... Hoppas du sovit gott och får en fin onsdag, kram vännen ❤️
Kort

2023-08-22 @ 23:17:07
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Heléna

Hej vännen!
Jag skrev en kommentar till dig igår, men vet inte om den kom fram. Har sett att flera kommentarer som jag har skrivit på olika bloggar verkar ha gått upp i rök. Rätt så frustrerande för man vill ju inte låta som ett eko av sig själv och skriva ungefär samma sak i typ tio olika kommentarer 😁
Hur som helst så skrev jag att jag har letat upp mina gamla bloggar och lagt länkar till dem på min startsida i min blogg, så du kan hitta dem där.
Hoppas du får en riktigt fin onsdag vännen! Stora kramar till dig vännen och en blöt puss på nosen till Börje 🤗❤️😻

Svar: Jag svarade på din kommentar men glömde publicera den, ska kika in på din gamla blogg, ha en bästa onsdag ❤️ kram vännen..
Kort

2023-08-23 @ 12:08:45
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Heléna

Så bra att det inte var Blogg.se som strulade igen då😁 Det verkar som att allt fler och fler får olika typer av problem med Blogg.se. Hoppas att det löser sig, för jag vill verkligen inte börja om ännu en gång och på en annan blogg plattform. Tack fina vännen och ha en bästa onsdag du också! Kramar 🤗❤️

Svar: För mig har det varit lugnt ett bra tag, men gissar för ett år sedan kunde man inte blogga på helgerna då stod det "åtkomst nekad" Jag har kört på blogg.se sedan 2009 så fortsätter med det.. Ha en fin kväll, sov gott och önskar dig en fin torsdag, kramar ❤️
Kort

2023-08-23 @ 12:29:57
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Tess

Börje sååå söt ❤️❤️❤️ ja jag hatar också åska.. fy fan.. jag har sån fobi för de där smällarna osv.. hujjaaaa tur mina hundar inte är rädda, de tar hand om mig då ❤️❤️

Svar: Vi som bor på landet vet att åska innebär och full förstörelse, kostnader som försäkringar inte fullt täcker ändå https://kort.webblogg.se/2018/august/askan-och-blixtens-harjningar-pa-var-gard.html#comment kram fina vän ❤️
Kort

2023-09-25 @ 15:08:51
URL: http://https://blondina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0