Ungdomsgård??

..Idag tog Mille med sig två klasskompisar (och de är också kompisar på fritiden) hem till oss efter skolans slut, först mekade de med hans gräsklippare.
 
Sedan skulle de ta sig an de jättestora stubbarna som min vän inte kunde ta då de var för stora och tunga, de drog stubbarna efter gräsklipparen..
 
Sedan hjälptes de åt att bubba upp stubbarna på vedklyven, grymt jobbat av pojkarna...
 
De fick passa fötterna, när de klövs..
 
De sista två stubbarna är på gården.. Sedan travade de undan all ved i vedboden och rensade upp småskräp efter klyvningen..
 
Vi gjorde pannbiffar, potatismos och vi serverade lingonsylt och pressgurka till, grabbarna åt med god aptit.. Det de ville ha som lön för deras slit, gissa? Jo de ville ha en varsin påse potatis med sig hem 😂 Det var nog morfars goda potatismos som avgjorde deras val..
Här plockar de upp sin potatis alla tre..
 
Börje kom in kl.6 i morse, åt lite mat och la sig på sitt älsklings fårskinn i soffan och sov till 13..
Det är tur han har öron annars skulle man inte veta vad som är fram eller bak 😂
 
Nyvaken liten GUDAGÅVA..💖
 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Vilka duktiga killar och vilken god mat ni bjöd dem på! Pannbiffar och hemlagat potatismos med lingonsylt och pressgurka är det nog sannerligen inte alla som får så ofta! Härligt att de ville ha potatis som lön för mödan 😍 Åh - han är ju för underbar finaste Börje! Han ser ut att ha det gott där på älsklings fårskinnet 😻 Hoppas du får en riktigt fin fredag vännen! Idag är tanken att jag och Calle ska ner på stan och strosa runt på marknaden och sedan blir det nog att vi går runt och lyssnar på musik på några av platserna som de ska ha uppträdanden på under dagen/kvällen. Just nu väntar jag och Mattias på att vår fastighetsförvaltare ska komma hit och besikta lägenheten efter explosionen för att se vilka skador som har blivit förutom fönstren. Stor kram fina du och puss på nosen till Börje 😻🤗💖💖💖

Svar: Killarna fick för sig att de skulle sälja hälften av veden, jag frågade hur ska ni veta när ni har en kubikmeter ved? pris? Förpackning till veden? Det hade de inte tänkt på 😁. Hoppas du får en fin dag på marknaden och att ni får höra mycket bra musik. Skönt att det börjar röra på sig i renoveringarna så ni kan få fönster nu när det börjar mörkna om kvällarna, önskar er en toppen fredag kramar till dig vännen 💖
Kort

2023-08-18 @ 10:38:27
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Gunnel

Så roligt när barnbarnen tar kompisarna med hem till er. Det är bevis på att alla trivs där. Kram

Svar: Tack Gunnel, jag vet inte vilken gång i ordningen de är hos oss 💖Men de är välkomna. de är 14 år och den kategori av ungdomar jag jobbade med, högstadiet så jag blir glad när de kommer 😁
Kort

2023-08-20 @ 15:00:07
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Heléna

Kikar in till dig för att önska dig en fin fortsättning på söndagskvällen! Det låter kanske konstigt, men jag tycker det ska bli skönt att Calle och Mattias börjar jobba igen imorgon. Jag behöver få komma tillbaka till mina egna rutiner igen för att orka kämpa mig tillbaka till dit jag hade kämpat mig fram innan sprängningen. Det är så roligt när jag får möjlighet att hitta på en massa saker med Calle när han är ledig, men jag glömmer så lätt bort att ta den vila och återhämtning som jag behöver när jag har roligt. Att köra på i flera veckor på reservbatteri är ju ingen hållbar livsstil när man har haft en utmattning och har postcovid. Jag behöver lugn och ro och massor av egentid och återhämtning. Både Calle och Mattias jobbar dagtid den kommande veckan, så då ska jag se till att göra saker som får mig att må bra den tid som jag har för mig själv. Både Calle och Mattias är fantastiska på att finnas för mig och hjälpa mig, men jag behöver ändå få vara ensam ibland. Stora kramar till dig vännen 🤗💖💖💖

Svar: Förstår att du behöver mer lugn och ro efter det du gått igenom med sprängningen, mörkt redan vid 21 nu, det blir ett annat lugn på hösten och vintern, finns inte så mycket krav av vad sommaren "kräver av oss, för att det ska varit en härlig sommar" Var rädd om serverbatterierna de är så svåra att ladda om, kramar fina vännen 💖
Kort

2023-08-20 @ 17:32:42
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Malin Tarvainen

Oj så fin Börje var då 😍

Svar: Visst är han söt 😍 men ett helsicke att hålla koll på pälsen, vi bor ju på en bondgård och han samlar skräp varje dag, vi har en rakmaskin så vi kan raka bort tovor.. Har skickat efter djurskyddshanskar som täcker armarna från Kina.. Såg en veterinär som hade armlånga handskar när hon hanterade en arg katt... Börje är en katt vi räddat, 5 år och har inga erfarenheter av hans leverne..
Kort

2023-08-21 @ 16:06:30
URL: http://www.malintarvainen.se
Postat av: Heléna

Hoppas du har haft en fin dag vännen! Ville kika in till dig för att önska dig en riktigt fin tisdag och för att önska dig en god natt. Stor varm kram till dig fina vännen och en puss på nosen till gosiga Börje 🤗❤️😻

Svar: Tack fina vännen ❤️ jag samlar ihop mig för en blogg om katten Börje, tankar och reflektioner om ett liv med katter och nu en långhårig katt... ha en bästa tisdag min fina vän ❤️ kram
Kort

2023-08-21 @ 23:43:18
URL: http://haldhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0