Åska i säkert 5 timmar...

... Åska är ju en av mina största fasor här på landet, den cirklade runt oss i timmar i dag, blixtvakten varnade hela tiden på mobilen och vi såg hur nära åskan var och där blixten slagit ned.. Tack och lov var den som närmast oss 4,3 km..
 
Hade en bloggvän som varit med om ännu värre fasor inatt 😖 Att få porten sprängd mitt i natten och fönster som blåstes ut i våningen måste vara en fruktansvärt skrämmande upplevelse. 
 
Åskan drog bort vid 17:15.. Vid 18 kom en kompis med pizzor vi åt gott och samtalade länge som vi alltid gör när vi träffas 😊 
 
Nu börjar det mörkna på igen på kvällarna, bilden tagen 21:47

Kommentarer
Postat av: Heléna

Jag har respekt för åskan, så jag går ogärna ut när det är åskväder. För många år sedan var jag och hälsade på min älskade vän Birgitta (som tyvärr gick bort i cancer för några år sedan) i hennes hus mitt inne i mörkaste Småland ute på landet. Mitt i natten väckte Birgitta mig som sussade sött och frågade hur jag kunde sova när det åskade så mycket. Jag som alltid har känt mig trygg med åskan när jag har bott i lägenhet tänkte nog inte så mycket på att det kunde vara farligt på något sätt inomhus. Birgitta frågade om jag inte kände att det luktade bränt, men jag var så trött så jag sa att hon skulle gå och lägga sig igen. Kan säga att hon blev arg på mig och frågade mig om jag på fullaste allvar trodde att hon kunde lägga sig när det luktade bränt i huset. Jag somnade om, men på morgonen när jag kom ner till köket så berättade Birgitta att blixten hade slagit ner precis intill huset och slagit ut internet och elen. Det var en svart strimma utmed ledningen inne i köket. Jag fick rätt dåligt samvete då kan jag säga.
Min Mattias kom hem från sin road trip nu på morgonen, så det känns bra. Jag känner mig inte alls trygg här just nu när jag inte vet om det kommer att hända mer saker eftersom det misstänks att det är någon här i porten som på något sätt har en koppling till någon i ett av de kriminella gängen som är osams. Hoppas du får en riktigt fin helg vännen och mysigt att du fick besök och att ni mumsade pizza! Stora kramar 💖💖💖

Svar: Jag förstår att din väninna blev lite "putt" när du inte tog hennes åskrädsla på allvar + att det luktade bränt. Skönt att Mattias är hemma igen 👍😊, gissar han blev förskräckt över bomben.. Förstår verkligen din rädsla idag för om det ska hända mer 😞Hoppas ni får en fin helg, kramar 💖
Kort

2023-07-29 @ 11:38:44
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Gunnel

Jag gillar inte heller åska. Har varit rädd för åskväder ända sedan jag var barn. Det har varit ett par stycken här i sommar, men på lite avstånd. Kram

Svar: Jag läser ofta om folk som sitter ute på altanen och "njuter" av åskan, själv vill jag krypa under sängen med hörselkåpor på 😞 Kramar
Kort

2023-07-30 @ 09:38:27
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Heléna

Hej vännen!
Tittar in till dig för att önska dig en riktigt fin och mysig söndag! Jag hade en härlig dag igår med Calle. Vi åkte iväg på lite äventyr så jag fick ett välbehövligt miljöombyte. Idag ska vi planera var kommande road trip och boka hotell och sådant. Ska bli skönt att åka iväg i några dagar, men samtidigt kan jag känna dåligt samvete för att Mattias får vara själv med kaoset här hemma i huset. Jag vet att han fixar det utan problem, men oavsett hur gamla barnen blir så är de ju ändå ens barn. Stora kramar till dig fina du och ge Börje en puss på nosen från mig 🥰😻💖

Svar: Precis vad du behöver att komma bort ett tag, vila och tänka på annat, Mattias klarar sig hemma precis om du gjorde, tyvärr är ungdomarna mer vana än vi vid alla händelser som sker i nutiden, de vet inte om något annat. Vi växte ju upp i en tid då ett "sommarmord" Slogs upp på fem sidor i dagstidningarna i minst en månad.. Kramar tillbaka och hoppas ni får en fin, vilsam, äventyrlig roadtripp Kramar tillbaka och nospussen vidarebefodras 💖
Kort

2023-07-30 @ 10:46:27
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Heléna

Hoppas du har haft en riktigt fin söndag och njöt ordentligt av solen när den var framme! Jag har haft en lugn och mysig dag med Calle hemma hos honom. Vi har spelat spel och sedan planerat vår kommande road trip. Vi åker inte förrän om en vecka, så jag hinner packa i lugn och ro. God natt vännen 💖 Kram 💖

2023-07-30 @ 22:28:04
URL: http://haldhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0