Att rädda djur.. För mig en hjärtesak.

Kattskrik på gården ikväll kattslagsmål eller lo? Vi sprang ut båda två maken och jag ropade på Börje, såg han komma mot mig.. Kära maken gick nedåt gården och lyste med ficklampa men såg inget annat djur...
 
Ikväll blir det en inne natt vare sig Börje vill det eller inte 😞 Jag tänker på om det var Vilden som kom på besök 😢 Vår gård var ju fri från katter när han kom till oss, då Rambo hastigt togs ifrån oss 😞
 
Kanske en överraskning för Vilden.. Hur det än är så blir det sorgligt 😢 Ville rädda båda dessa två katter... Vilden skrev jag om här  vi skaffade en åtelkamera för att kunna se hans förehavanden, många bloggar blev det då även en räv dök upp nästan var dag, gav Vilden fästingmedel då vi såg han var full av fästingar och avmaskade honom, en stackars vildkatt som skydde människor..
 
Åtelkameran åker ut igen så vi ser vilka djur som rör sig på gården om nätterna 💗
 
Vackra Vilden 💗 en katt jag ville hjälpa som kom till oss dagen efter då vår sista katt dog i sjukdom efter ett huggormsbett trots en lång natt på Evidensia Strömsholm med dropp..
 
Vi hade ful koll på Vilden pga åtelkameran.. Fler djur dök upp..
 
Vi hajade till maken och jag när vi såg de första bilderna när vi såg en räv kommit in, att räven lagt sig att vila efter den ätit sig mätt och slapp regn och rusk tyckte vi bara var fint. Jag såg senare på sommaren 22 att det var en handikappad räv då skatorna anföll henne och hon hastigt kröp ned under grunden i stallet, när hon kom fram igen så gick hon bara på tre ben, kontaktade ingen jägare då jag gissar det är en hona av alla bilder jag har, finns kanske rävungar i ett gryt, så vi matade henne gärna💗
 
När vi nu matade både vildkatt och räv så skaffade jag en större skål med mycket kattmat i, den bar hon bort, vi har inte funnit den igen 😄 Någon svamplockare i skogen kanske finner den..
 
 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Jag skulle bli jätterädd om jag hörde kattskrik så där. Så skönt att Börje är välbehållen! Vilden ser jättevacker ut! Tur att era grannar förser honom med mat. Mysigt att få en räv på bild. Förstår att den tyckte det var skönt att både få mat och någonstans att söka skydd från väder och vind och få vila en stund. Så otroligt ledsamt med er kisse som blev huggormsbiten 😢
Hoppas du får en fin start på veckan nu! Här håller en grävare på att tömma lekplatsen på gården från sand. Skönt att de prioriterar säkerheten för barnen så de kan komma ut och leka från sina lägenheter. Jag ska till optikern i eftermiddag och dels kolla synen och dels beställa nya glasögon. Mina glasögonbågar gick ju sönder samma dag som porten sprängdes, fast det var jag själv som orsakade det. Kramar 💖

Svar: Kram här har åskan gått och då drar vi ur all elektronik som vi vill ha kvar, sitter i ryggmärgen sedan barndomen, så var det oftast telefon och Tv man drog ut kontakterna till, åtelkameran är uppe igen.. Vi var de som matade Vilden, avmaskade honom, gav han medicin mot fästingar.. Snart hittade skatorna kattmaten till vildkatt och räv, det fanns ingen mat kvar när de fyrbenta besökte matskålen såg vi på åtelkameran, gjorde ett FB inlägg om grannarna kunde hjälpa till i en månad då vi slutade fodra så skatorna skulle ge upp..
Kort

2023-07-31 @ 10:58:25
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Heléna

Hej vännen!
Tittar in för att önska dig en fin tisdag! Jag ska roa mig med tvättstugan om en stund och lite senare ska jag och Mattias åka och handla. Ska passa på att köpa något lite extra gott till Selma som fyller 3 år idag! Helt otroligt så fort tiden går. Jag var ju med när Signe födde Selma och hennes syskon Saga och Sixten. Kramar 💖

Svar: Vi har tre kartonger med "blötmat" Börje inte äter, vad gör vi med dem.. Hönsen äter dem nog med glad aptit.. (fick dem från förra ägaren gissar jag) Kära maken köpte gourmetburkar till katt, inget Börje ville ha men däremot Shebas små förpackningar slinker ned med glädje vad de kostar vet jag inte då det är kära maken som handlar.. Nu har vi hittat godiset till vår katt (äntligen) Förstår att du har full koll på vad din älsklingskatt vill ha på födelsedagen 💖
Kort

2023-08-01 @ 10:32:01
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Gunnel

Djuren i er närhet är verkligen lyckligt lottade. Tur att det finns någon som hjälper dem med mat när det krisar. Kram

Svar: Man blir förtvivlad när skatorna äter våra ägg, att de knycker hönsmat bryr jag mig inte om, men när de snodde vildens och rävens mat, vi såg på åtelkameran att när de kom hade skatorna och deras ungar ätit upp allt 😞
Kort

2023-08-01 @ 12:44:53
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Heléna

God kväll vännen! Hoppas du har haft en fin tisdag! Jag börjar att landa i allt som har hänt och försöker göra det bästa av situationen. Idag är det 30 år sedan min älskade mormor somnade in några månader innan hon skulle blivit 63 år - jäkla skit cancer 😢 Jag och Mattias har varit på kyrkogården och satt blommor hos henne 💖 Min älskade lilla Selma fyller 3 år idag, så när vi var och handlade förut så köpte jag ett av hennes favorit godis till henne och hon uppskattade det. Jag ska försöka komma i säng snart för jag är rätt trött. Stor kram till dig vännen 🥰💖

Svar: Hade en fin tisdag, grattade en kompis som fyllde år, åt gott och gemytligt kompissnack 💖 Ett talesätt är att goda människor dör unga 😢 63 är ingen ålder... Båda mina biologiska föräldrar är över 90 år, min man är en sladdis så flera av hans syskon har barn äldre än honom.. i samma ålder som mina biologiska föräldrar.. Inte kul men vi vet vad som väntar oss i snar framtid 😢
Kort

2023-08-01 @ 22:17:15
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Heléna

Nu är jag här igen 😁 Idag är planen att ta en promenad ner till stan och besöka en butik där en annan bloggare jobbar extra idag. Tänkte se om jag hittar henne och kan säga hej på riktigt. Jag hade kontakt med henne i gamla bloggen också och vi är vänner på Instagram så jag tänkte att det var dags att ses på riktigt. Vet inte om du har varit inne hos henne någon gång. Hon heter Alice. Sedan har jag bokat dejt med Calle nere på stan så vi ska testa ett nytt sushi ställe till lunch är det tänkt. Idag skulle min älskade pappa fyllt 72 år om inte den där jäkla skitcancern hade tagit honom från mig för 19 år sedan 😢 så jag ska ta mig bort till kyrkogården sen och sätta blommor hos honom på graven. Hoppas du får en riktigt fin onsdag och klia Börje lite bakom örat från mig 😻 Kramar 💖

Svar: Hoppas du fick träffa bloggvännen, ska kika på din blogg och se om jag hittar henne.. Hoppas sushin var god... Jag har tur som har båda mina föräldrar kvar i livet.. Förstår att det är en sorg var födelsedag då du blir påmind om din förlust 💖, Kramar Börje fick sin kli bakom örat 👍
Kort

2023-08-02 @ 10:58:05
URL: http://haldhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0