Gårdshjälpen..

...barnbarnet var hos oss lördag och måndag -gräset behöver klippas sa han när vi släppte ut hönsen i sommarhagen, du får gärna klippa det sa jag.. Sagt och gjort så var åkgräsklipparen ute på 1 minut..
 
Så härligt med nyklippt gräsmattan och det luktar så gott..
 
Bild från sovrumsfönstret 20:32 i måndags..
 
Lördagens jobb var att köra morfars nya trimmer, det är en kombinerad röjsåg och trimmer, men Mille fick bara köra trimmer... Självklart får hjälpredan en "lön" för jobbet han gör 😊
 
Ytterligare en fin bild Mille tagit på Börje när han fick min gamla digitalkamera 💗

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Underbart med barnbarn som gärna hjälper till. Jag är lika lyckligt lottad. Kram

Svar: Med mina 26 kg:flykt så har jag hört av läkare att det äter upp musklerna av proteinbrist.. Jag den starka bonden har inga muskler kvar längre... Så hjälpen tar tacksamt emot och avlönas.. Morfar är alltid med.
Kort

2023-07-16 @ 10:10:37
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Heléna

Skönt med nyklippt gräs och så härligt att få hjälp av barnbarnet! Jag älskade att hjälpa mina morföräldrar med att klippa gräset (gammal handjagare på den tiden) när jag var liten och som belöning stekte alltid mormor pannkakor till mig som jag åt med hemgjord blåbärssylt och glass. Ibland stack mormor till mig en extra slant som tack för hjälpen. Underbar bild på söta Börje! Kram 💖

Svar: Så klart att barnbarnet precis som du ska få känna sig nyttigt och belönas därefter, har skrivit tidigare att ungdomar idag vill jobba kroppsligt och även hjälpa oss ska belönas, precis som du så äger barnbarnet vad han vill ha till middag 💖 Kasslergratäng är favoriten 💖 kram
Kort

2023-07-16 @ 23:01:26
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Heléna

Tack för att du kom in till min blogg och kommenterade! Det stämmer bra att vi har skrivit till varandra via bloggen tidigare. Jag fick sluta att blogga när jag blev dålig i postcovid. Jag fungerade inte kognitivt och hade svårt för att läsa längre texter och hade även svårt med närminnet. Inte ultimat att blogga då. Nu mår jag bättre, men långt ifrån tillräckligt bra för att orka att börja arbeta igen. När jag startade upp min nya blogg, så gick jag in i min gamla och letade upp dig och några av mina tidigare "bloggvänner" för att se om ni fortfarande bloggade. Hoppas du får en riktigt fin fortsättning på kvällen! Kramar 💖

Svar: Att dela med sig av sitt liv då det är glädje och svårigheter tycker jag bloggarna ska stå för, svårigheter i livet som dyker upp, hur vi hanterar dem.. Skrev om min cancerresa från dag ett, jag var inte rädd, ville hjälpa någon som var på samma cancerresa som jag, ge inte upp, oroa dig inte för mycket.. Jag hoppas min blogg om cancer kan inge hopp..
Kort

2023-07-17 @ 22:15:26
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Heléna

Kikar in så här lite sent för att säga godnatt och önska dig en fin dag imorgon! Jag är jätteglad över att vi har fått tillbaka kontakten! Stor kram 💖

Svar: Så klart och så kul att ses igen 💖 kram, och sov gott 😴
Kort

2023-07-18 @ 22:43:16
URL: http://haldhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0