Idag var dagen mörk..

... Ösregn nästan hela dagen, våra tuffa höns trotsade regnet, i värsta skyfallen var de inne, fanns säkert massor av godsaker som  mask som de kunde fånga i blötan,  daggmaskarna letar sig upp till ytan för att de inte ska drunkna när vattnet fyller deras gångar i marken, det utnyttjar inte bara hönsen utan även andra fåglar...
 
Katten Börje kom in, sa ifrån att han ville ut flera gånger, vi öppnade dörren och han tvärvände in igen... Vid 19 lättade regnet, Börje hade trotsat regnet tidigare.. Nattade hönsen, ingen Börje visade sig 😔
 
Men en timme efter låg han på trappen och ville in, vi fjäskade lite för älsklingen 💗
Vi skämmer bort sötnöten ❤️ Börje älskar räkor 😉 En glad kisse blev det ikväll efter ösregnet..
 
Swimmingpoolen är snart på plats 😉 men så välbehövligt med regnet nu, på våra sandmarker har gräset torkat bort, skickade ju efter nytt batteri till gräsklipparen, den startade direkt igår och kära maken klippte bort de få ställen med förvuxet gräs... Mitt tips med nytt batteri 😉 Man är inte bonnunge för inte, mycket jag lärt mig under barndomen om maskiner, problemlösning m.m.
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vi har med haft åska och spöregn några dagar så nu skulle jag vilja se solen igen. Det finns massor för mig att läsa bakåt hos alla bloggvänner nu, så det kommer nog att ta lite tid innan jag är helt uppdaterad. Kram

Svar: Kram Gunnel så skönt att du fått köpare till huset, förstår så klart sorgen det ändå innebär att lämna villan efter många år =;( I Västmanland har vi gudskelov inte haft någon åska ännu (där vi bor), men de sista dagarna spöregn =) Behövdes verkligen regn nu efter veckor av torka...
Kort

2023-07-04 @ 09:03:36
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0