Mycket som händer ibland..

Har flera gånger kontaktas av vad som ser ut som Interpol polis på mailen, jag ska klicka på en länk vilket jag inte gör, kastar bort mailen direkt de kommer, de vet inte mitt namn och ingen skriver under med namn, bedrägerier som vanligt ... 
 
Blev kontaktad på FB i våras att jag skulle få ett arv på 500 000 euro då en man var svårt sjuk i cancer, så klart lurendrejeri, struntade i att svara på messenger, hur fick han tag i min messenger? Återigen någon som inte vet vad jag heter.. Såg i en tidning för någon vecka sedan att många män blivit bedragna av en kvinna en fejkprofil med samma budskap från ett stulet konto på FB och de hade skickat pengar till operationer och mediciner.. När de insåg de blivit lurade skämdes de så mycket och ville inte anmäla..
 
Själv har jag inget att dölja så mailen raderas så fort de kommer, har min telefon inställd på att de som finns i mina kontakter på min I-phone bara kan kontakta mig, slipper försäljare och bedragare.. Hade två uppringningar från Sri Lanka förra veckan, känner ingen där eller har vänner som semestrar där, gissar att det skulle kostat en del om jag hade haft telefonen öppen så alla kan kontakta mig och jag svarat, får alltid notiser om samtal som inte kommer fram..
 
Funderar på om jag ska polisanmäla detta..
 
Det första året jag bloggade 2009 så anmälde jag en man som var sjuk och behövde vård, en polis förhörde mig om händelsen, fick brev från polisen efter förhöret.. Senare från domstol där de skrev ut rättegångstider och när jag skulle infinna mig som vittne..
 
Får ni detta brev så vet ni att andra fått det också..
 
I morse var världen mjölkvit, tog två bilder, så glad att det fortfarande är så ljust ännu 05:10
 
Trollskt med denna dimma efter regn på morgonen..
 
 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Ja, det finns alldeles för många som försöker lura av andra pengar på nätet. Det gäller att vara försiktig. Jag är väldigt försiktig med vilka samtal jag svarar på och jag vet inte hur många telefonnummer jag har blockerat under åren. Samma sak med idioter som försöker få kontakt både på FB och Instagram.
Visst är det något mystiskt härligt med morgondimma! Älskade det framför allt som barn när vi var ute på landet hos farmor och farfar. När man skulle gå upp på morgonen och ut till dasset gick jag ofta barfota i nattlinnet över gräset som var täckt av dagg och man såg dimman ligga tung över marken.
Hoppas du får en riktigt fin fredag vännen! Jag ska se om jag får tillgång till vår tvättstuga efter sprängningen igår då sängkläderna fick glassplitter över sig. Någon idiot sprängde entrén till vårt hus. Kan säga att jag är mer än sliten idag efter gårdagens kontakt med brandmän, poliser, fastighetsägare och samtidigt försöka vara lugn och inte stressa upp katterna mer än vad explosionen gjorde. Stor kram till dig 💖💖💖

Svar: Men fy så otäckt 😟 vilken tur du hade rullgardinen nere, förstår att du och katterna blev ordentligt rädda.. styrkekramar till dig ❤️
Kort

2023-07-28 @ 10:46:45
URL: http://haldhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0