Som vanlig i mitten av...

... Juli så blir det många födelsedagskalas, så även min födelsedag, ett av barnbarnen skrev, vad önskar du dig? Jag skrev att jag ville ha ett härligt doftljus till höstmörkret, fick två av mina kära barn och barnbarn ...Är inne på min tredje dag av goda smörgåstårtor, idag fick hönsen resterna av vår smörgåstårta, katten Börje hade fått de räkor som fanns kvar tidigare, fanns lite tårta kvar men här går inget i komposten utan i katt och hönsmagar..
 
Min födelsedagstårta, glömde idag att fota min bästa väns 😭 vi blir aldrig influencers 😂
 
Idag fyllde bästa vännen år, hon fuskade inte som jag med en köpt smörgåstårta utan gjorde den själv, så j-kla god 😋
 
Jag har levt mitt liv helst ute med jobb att stänga hagar, mocka stall, rida, jobba fysiskt efter ordinarie jobbet, tror det är över 30 år sedan jag bakat något? 🙄 Finns inte på kartan att jag ångrar mitt val av prioriteringar, min kära make lagade mat till oss och våra barn men bakningen av bröd och fika stod mamma för (stod för hennes kostnader så klart)..  
 
Min dotter gör både goda maträtter och bakar, hon fick mormors "bakbok" skriven med skrivstil som ungdomar idag inte behärskar att läsa och mamma behärskade inte dagens textning.. Så där sitter jag på lösningen för recepten 😉..
 
Härliga dagar med familj, vänner har det varit.. Sommarmånaderna är ljusa på många sätt.. Fler födelsedagar att fira framöver 😊

Kommentarer
Postat av: Heléna

Ett stort grattis vännen på födelsedagen i efterskott!!! Visst är det gott med smörgåstårta! Klokt att låta resterna hamna i magen på Börje och hönsen 😁Här hemma så fyller min yngsta son 21 år idag, men han jobbar eftermiddag så vi ska fira honom här hemma med smörgåstårta på lördag. Jag har alltid gjort mina smörgåstårtor själv och tycker det är roligt, men en himla tid tar det förstås. Hoppas du får en riktigt fin onsdag! Vi har solsken, men det är lite kyligt i luften och blåser rätt mycket. Kramar 💖

Svar: Tack för gratulationen 💖 Jag och barnbarnet Mille vill prova att göra en smörgåstårta, har du ett bra recept du kan skriva på din blogg? Gratta 21 åringen, han har något att se fram emot på lördag... Här har det varit ösregn och åska halva dagen i Västmanland, 22:41 är det 11;7 grader nu blir en skön sovnatt, kram 💖
Kort

2023-07-19 @ 11:38:15
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Gunnel

Smörgåstårta är jättegott. Det går ju att göra så många olika variationer. Gillar det nästan bättre än vanlig tårta. Fast det är klart en vanlig tårtbit kan väl också slinka ner. Kram

Svar: Älskar smörgåstårta och har nog haft smörgåstårta på mina och makens födelsedagar i 15 år, då dottern fyller i slutet av augusti så brukar vi ha kräftskiva hos henne och fira med hela familjen..Kram
Kort

2023-07-20 @ 05:25:38
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0