Midsommarafton..

Jag har brottats med knottbeten jag fick på bröllpsfesten, kände att jag blev angripen av knott men vägrade klia eller röra dem, men på natten när man sover så river man och krafsar förstår jag när det kliar.. Här hemma har vi varken mygg eller knott då allt är knastertorrt och vattendrag inte finns i närheten..
 Förutom så glada minnen så var knotten "överdjävliga" betten kliar gudskelov inte längre, men fula märken är lämnade på benen..
Är idag kritvit som en fiskbuk, kan inte sola längre för allergin, jag som tidigare älskade sol och bli brun på sommarhalvåret 😢
 
Startade bloggen med denna bild från 2009 i min presentation, en solälskande kvinna som tillbringat många timmar på hästryggen, hundpromenader och i solstolen..
 
Hittade en ny podd idag och lyssnade på "sveriges mörka minnen", på Spotify, en man kallad "Vildhussen" fixade en av Sveriges största naturkatastrofer år 1796. Natten mellan den 6 och 7 juni 1796 tömdes sjön Ragunda på allt sitt vatten pga av icke kunnande, cirka 300 miljoner kubikmeter fösvann på 4 timmar i en stor flodvåg, gäddor fanns i grantopparna, tamdjur drunknade men konstigt nog ingen människa, storforsen som fanns tidigare och levererade vatten till Ragundasjön kallas efter det "döda fallet" googlade och hittade bilder på Ragundasjön och storforsen, så intressant och något jag missat tidigare.. 
 
Har ätit matjessill och färskpotatis med egna örter som kryddning.. Jag har kanske lyckats få i mig en halvliter jordgubbar med grädde lite senare, allt är så gott.. Önskar så att magsäcken utvidgar sig med tiden, efter förra årets "inte kunna äta något"
 
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

Brukar också lyssna på den podden, intressant att lära sig sånt man inte lärde i skolan... eller kanske hade glömt🧐

Svar: Kul att vi lyssnar på samma podd, lärorikt och mycket vi inte fick lära oss i skolan 😉
Kort

2023-07-01 @ 23:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0