Cancerdiagnos vad gör den med din familj?

Har tittat på dokumentären om Patrik Ekvalls fru där hennes bröstcancer tog livet av henne inom några månader, lyssnat även på boken.. Jag fick min cancerdiagnos 2018 i slutet av augusti, blev opererad i mitten av september, jag gjorde som jag gjort i hela mitt liv, stängde ute beskedet
 
Var vecka en massa prov och alla sorters röntgen innan operationen för att se mina värden och lokalisera cancern, vem körde mig till alla mina provtagningar och röntgen MIN ÄLSKADE MAN 💗 Min styrka räckte bara till mig, förstod nog kanske inte hur kära maken upplevde "dödshotet", efter så många år tillsammans skulle vi kanske snart skiljas åt?  Barnens rädsla och tårar, min dotter fick ändra arbetstider, att berätta varför förstår jag till fullo hur hårt det var då jag som mamma/mormor inte kunde vara det jag älskade mest av allt 💗 att vara barnvakt till Mille..
 
Som barnhemsbarn, från två-årsålder fosterbarn med slitningar mellan fosterföräldrar och modern lade jag på mig ett skal att bara lyssna till mig själv, tänka bort vad som kan hända mig.. Inser nu att mitt skal kanske även skadat min egen familj med min orädsla och att det bara är några få gånger som jag visat mitt sköra jag.. 
 
Den enda gången jag grät under vägen från diagnos till operation, var när kära maken sa att innan din operation så ska årets tuppkycklingar bort då de kanske börjar slåss, de var resultat efter det årets ruvningar... Alla djur har gett mig trygghet, varit mitt liv under barndom och de följde med mig in i min vuxenvärld.
 
Min cancer resa från dag ett finns här på bloggen under länken "cancer" Man glömde efterkollen på  mig i tre år, skulle kollas igen i januari i år, avbokade tiden då jag hatar att ha bokade möten två veckor före en kontroll och vi har över 6 mil enkel resa till sjukhuset, är det snöstorm? ishalka? Det är viktigt att kolla sig sa sköterskan.. Jag svarade som det var att ni glömde mig i tre år, så om vi väntar till våren blir det bra sa jag och då vill jag ha ny tid..
 
Jag och kära maken pratade idag när jag berättade vad jag skrivit i min blogg då sade han,med ditt lugn och ingen rädsla stärkte du mig... Jag hoppas jag stärkte mina barn också...
  
Magnetröntgen var det mest vedervärdiga jag någonsin gjort, hörde inget från de hörlurar jag fått på för att slippa slamret, den radiokanalen jag fick välja på hörde jag noll och intet från. Att åka in i det trånga hålet.. Blunda, blunda var min metod, det vedervärdigaste jag varit med om.. Men de fick sina bilder de behövde, självklart tacksam för det 😍
 
 
Är så tacksam att jag fick min operation innan covid, gick drygt en månad från diagnos till operation, 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0