Lördagens mat...

Gjorde vi i grillkåtan, det blev hemgjorda hamburgare och så fyrade vi på grillen i kåtan.. Gott var det men det blåste kallt då vi hade en dörr öppen..Jag pälsade ett fårskinn om mig så då blev det drägligt...
Vi hade grillbriketter kvar från förra året så dem använde vi..
 
De hemmagjorda hamburgarna, blev goda men de brände fast lite på gallret..
 
Idag söndag föll snöflingor i ringa antal, visst gården blev vit men vi visste då de få ställen där isen fanns..Vid klockan 17 står hönsen och väntar på mig i utegården, vad har jag med mig av gottis till dem? De gånger jag inte har med mig matrester eller bästisen sparat på godsaker åt dem, så syns besvikelsen då jag fyller på trågen med havre och värpfoder, den lilla dvärghönan, idag gav hon upp sin ruvning på golfbollen, hon sprang ut ock ville plocka till sig godsakerna, världen är grym så även i hönsflocken, hon löpte gatlopp för de äldre hönsen som sa ifrån att någon godsak fick hon då inte, de yngre hönsen attacerades också, dvärghönan ger sig inte så lätt, lite kackel, några näbbhugg från "gammeltanterna" men de unga större hönsen blir också attacerade.. Här snackar vi mobbing i storformat, djur är ibland så grymma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0