Nu blir det kallare igen..

...Så tog de härligt varma dagarna slut och vi får återigen minusgrader och nästa fredag snö, hoppas det ändrar sig nu när vi blivit av med isen på gården..
 
Vi har sått ärtskott igen, tar sig fint i söderfönstret, det enda man behöver göra är att se till att jorden inte torkar ut, den ska vara fuktig (använder sprayflaska), inte blöt.. De gröna ärtskotten är så goda att ha på en smörgås eller smörsteka.. Vill du veta mer om odling av ärtskott så kan du läsa här Ärtskott är rika på vitamin C och de innehåller även Vitamin A och Folsyra + en del protein...
 
Ett bett blev det.. så gott..
 
Vi har i några dagar haft helt fantastiska kvällshimlar, i onsdags såg vi även de starkt lysande Jupiter och Venus...
 
Bilden från igårkväll den 2 mars.
 
I tisdags så lyxade vi till det och vi köpte hem thaimat från vår härliga thaikrog i byn, suveränt gott och jag tog som vanligt kyckling.. Vi åt i grillkåtan och sedan satt vi i solen och lyssnade på fåglarnas kvitter...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

Ärtskott ja, det var länge sen jag hade men nu fick jag lust att odla lite😉 Jag ska över på den svenska sidan till veckan och ser att det blir ordentligt kallt dit jag ska. 20 - 25 minusgrader är i mesta laget.

Svar: Ja ärtskott är gott på morgonsmörgåsen.. -13 är utlovat till torsdag, lite för kallt tycker jag i mars, men 20-25 minus är ju mycket värre...
Kort

2023-03-03 @ 21:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0