Dagarna går...

Såg i minnena från FB att syrenerna var fullt utslagna 2018 denna dag, det dröjer nog någon vecka innan de vita syrenerna slår ut.. Blir det nu kallare så kan det dröja ännu längre, ingen gök hoar i skogen.. En kall vår i år..
 
 
Mille vår fina hjälpreda och vårt barnbarn klippte våra stora gräsmattor igår, här ser man på bilden hur långt bort blomningen av syrenen är...
Vårt barnbarn har en arbetslust som förvånar oss, vi själva har ju jobbat från morgon till kväll på gården och jobb utom hemmet, men att det idag finns så många ungdomar som vill jobba fysiskt gör mig glad.. Mille slet i slänterna med handgräsklipparn och det var mer slit än att sitta och glassa på åkgräsklipparen...
 
Hönsen njuter på grönbete i deras sommarhage, tyvärr vinner oftast skatorna i äggjakten, vi prövar allt vi kan för att vinna.. så tråkigt att kasta söndertrasade ägg var dag 😞
 
Från en dag i veckan har det blivit två härliga mormor/morfarsdagar, vi åt torsk med ägg/persiljesås igår som var Milles önskemål...
 
Där Börje är finns oftast skatorna.. Här vaktar han nog på ett sorkhål..
 
Har aldrig haft en katt som ålar sig ned för trappan 😆 Vi kallar honom för Mästerkatten i stövlar på grund av de orakade benen 😊
 
Så gosig 😍 pälsen växer sakta ut, var gång han kommer in plockar jag skräp, idag mest från svansen och även i pälsen som växt ut en del.. Inser att det blir mycket jobb med pälsen, jag som bara haft korthåriga katter förut..   
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag trodde först det var en halsduk eller en pälsboa du hängt ut för luftning och så hade den ramlat ner. Börje är rejält lång i utsträckt tillstånd. Kram

Svar: Visst är han, gullade med honom och han ålade sig ned för hela trappan, det är så roligt med djur för ingen katt är den andra lik.. Kram
Kort

2023-05-18 @ 09:42:31
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Elenor

En riktig charmkatt😸 Jag har hört göken flera gånger denna vecka och häggen har börjat blomma men syrenernas blommor får vi nog se långt efter detta år?

Svar: Har ännu inte hört göken, men pga allergin är jag ju inte ute som förr, så den kanske ropar här också...Idag 21 maj ser jag att syrenerna börjar slå ut...
Kort

2023-05-18 @ 19:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0