Vår härliga lördag..

Vi firade kära maken, men det var inte hans födelsedag, den infaller senare..
 
 Vi köpte en god smörgåstårta från Coop för 15 personer, kära makens önskemål var lax med räkor, supergod var den, även med krabba i...
 
Ica svarade inte när jag ringde så de gick miste om en bra affär.
 
Kära maken och jag hade bestämt att några dyra saker inte skulle köpas, något gott han kunde äta och dricka.. Vi har njutit hela veckan av allt gott kära maken fick, en stor låda av våra bästa kompisar med allt gott man kan finna i en butik 💗 Så noggrant utvalt 💗
 
Sonen undrade vad pappa önskade sig "lukta gott prylar" gav jag som tips och det fick han 💗..
 
Dotter med familj kom senare, de hade varit på resa hos hennes svärfar med make, då blev det mera gottis att äta 💗
 
Ytterligare goda ostar 💗
 
Amarone vin lagrat från 2019, kex med havssalt och surdeg och goda ostar 💗
 
En nöjd och glad kär make  💗 Hans "happy birthday glasögon togs på" Han fick de av vårt barnbarn prinsessan 💗
 
Mille ville komma på måndagen, morfar hade bara "trökjobb" ta ned lite sly runt huset och ett gammalt körsbärsträd, jag såg hur slyt försvann från fönstret.. Mille drog upp träden med gräsklipparen, sedan låg de på gården.. Igår kom Mille igen efter vi firat svärsonens födelsedag med god marängtårta och andra goda bakverk.. På en timme var veden och kvistarna väck, vi har en liten såg med tvåhandsgrepp, den fick Mille använda för att kvista träden..
 
 Mille litar på mormor 😊 När jag skulle stänga in hönsen visade han hur sågen fungerade, något morfar inte upptäckt då han tyckte sågen var bara skräp.. Ett knapptryck till så fungerade den med en hand, han sågade av en gren, bad mig känna på den, ja.. Den var varm.. En skitsåg som morfar tyckte men den var bra att kvista med..
 
Ikväll blev det regn (fredag och nu lördag), katten med regnsensorer kom in tidigare för att slippa det.. 00:25 sover han inne fortfarande 💗
 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Grattis till din kära make! Smörgåstårtan ser helt underbart god ut! Riktigt bra födelsedagspresenter måste jag säga! Goda saker kan man ju aldrig få för många av! Härlig bild på födelsedagsbarnet! Skönt att Mille är både händig och teknisk så kan hade koll på hur sågen fungerade. Fina kloka Börje som håller sig inne när det regnar! hoppas du får en jättefin helg min kära vän! Stor varm kram till dig och kattgos till fina Börje 🤗💖😻💖

Svar: Ska vidarebefodra grattishälsningen till kära maken.. Ja det var många goda presenter och lukta gott presenter han fick.. Tänker bara varför har vi inte sagt ifrån tidigare att vi hellre vill ha "goda presenter" Bästa kompisarna hade tänkt ut en present när jag ringde och sa att vi har allt vi vill ha, så dumt att folk tänker så det knakar om vilken present som kanske passar.. Mannens hjärta går ju genom magen sägs det 😉 kram fina vännen 💗
Kort

2023-10-14 @ 14:53:13
URL: http://haldhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0