Mors dag.. mina tankar idag.

Jag har varit mamma i många år nu, mina barn är vuxna och firat mig i många år. Jag tycker vi bryter trenden nu, mina barn är självständiga personer och för länge sedan uppfostrade av oss.
 
Dotter med familj med sin snart fyra månaders Lillan är de som ska firas, där har vi mors dag 💗 Vill inte vi ska släppa traditioner, men att vi ska tänka om vem som hyllas bör mitt i livet. Så även fars dag.
 
Vi har gjort vårt nu, fostrat våra älskade barn och nu livets efterätt barnbarnen, där vi även får vara med att påverka 💗
 
Himmelsbilderna kommer att vara färre till kanske mångas glädje här på bloggen, då jag inte har höns längre att sköta om till kvällen då 14 höns dödas på juldagen, troligtvis av mård vi gjorde allt för att skydda hönsen i 8 år klarade vi det, men en miss blev det, har inte orkat gå ner till hönshuset än och se var felet var.
 
Gräsmattan välklippt av barnbarnet Mille.💗
 
Så vacker vårkväll och det doftar så gott av syrenerna 💗
 
Göken gal i skogen, vita och lila syrener blommar samtidigt ( inte ofta hos oss ) Fåglarna kvittrar på. Vid midsommar tystnar fåglarna då är de fullt upptagna av sina ungar, så njut nu av all fågelsång 💗
 
Har fått presenten en gång tidigare av dottern, då vi avsagt oss presenter, då vi har allt/skaffat allt vi behöver,  så denna present älskar jag 💗 Vilken bättre morsdagspresent kan man ge bort? En kvinna får föda säkert, en morsdagskvinna till?
 
 
 .

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag har aldrig firat Mors Dag för min egen del. Vi träffas ofta och det behöver inte vara någon bestämd dag. Kram

Svar: Jag har gjort det i hela mitt liv med föräldrar som höll på traditioner, men som du ser har jag tänkt om för flera år sedan. Kram
Kort

2024-05-26 @ 09:33:17
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0