En halv vecka har gått...

...och jag har inte haft tid att göra något inlägg. Igår somnade jag även ovanligt tidigt 22:20.


Nåja...jag har inte blivit yngre, inte mörkhårig och har inte heller en så fluffig säng ;)
(bilden lånad från nätet)

Jag jobbar två måndagar i månaden på fritidsgården då har vi alltid "tjejkvällar",  i måndags hade vi besök av "tjejjouren" och bl.a togs ämnet upp om tvångsgifte och hedersmord, jag berättade lite om filmen "the stoning of Soraya M och tjejerna ville se den, så jag kastade mig i bilen och åkte hem och hämtade den =) En stark film som berör...
Tog upp den och fler aktuella böcker och filmer om olika kvinnoöden i min blogg i Februari 2011. http://kort.webblogg.se/2011/february/kvinnor-i-manga-delar-av-varlden.html




Det blev ingen tur till Jane i helgen, hade ingen djurvakt  =( Men vi får ändå träffas hos mor i morgon, så kul!

Ordspråk: Familjen är det viktigaste i världen/ Princess Diana Frances Spencer


Trackback
RSS 2.0